کد خبر: ۱۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۷ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 05
معصومه آقاپورعلیشاهی با اشاره به اهمیت ارزهای دیجیتال و نبود قانون در این زمینه، اظهار داشت که قوانینی در خصوص فضای مجازی در فراکسیون تولید و اشتغال مطرح است، بحث مفصلی در ارتباط با قوانین و شرایطی ارز دیجیتال وجود دارد و اقدامات خاصی در این زمینه صورت می گیرد. او اما تاکید داشت که با وضعیت اقتصادی فعلی کشور مساله پرداختن به ارز دیجیتال اولویت کشور نیست.

به گزارش آی تابناک : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

«در شرایط فعلی که در جنگ اقتصادی هستیم باید از حداقل ها استفاده کنیم و برای تامین و حفظ حقوق مصرف کننده از فضای مجازی کمک گرفته شود. اصلاح قوانینی مانند مالیات بر ارزش افزوده و ساختار نظام بانکی بر ارزهای دیجیتال اولویت دارند.»

ارز دیجتال در کشور

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی، بیان داشت: «با استفاده از این فضاها می توان دست دلالان را قطع کرد و اجازه نداد قیمت ها به صورت نجومی بالا برود، فضای دیجیتال کانالیزه شده است و می تواند میزان آسیب پذیری مصرف کننده را کاهش دهد.»

آقاپورعلیشاهی در گفت‌وگوی خود با خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه جنگ اقتصادی در اولویت است، گفت: با توجه به فضای حاکم بر کشور، تدوین قوانین برای ارزهای دیجیتال در اولویت قرار ندارد.

موضوع ارزهای دیجیتال مبحث تازه‌ای نیست و سیاستی که دولت در قبال آن پیشی گرفته در برخی زوایا و دیدگاه‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.  «محمدجواد آذری جهرمی» از جمله معدود دولتمردانی است که بلاکچین و به کل ارزهای مجازی را آینده دنیای امروزی می‌داند و تاکید دارد که مسئولان امر باید آگاهی بیشتری نسبت به این نوع ارزها داشته باشند.

ارز دیجتال در کشور

 

جهرمی در الکامپ امسال به دیجیاتو گفته بود:

«موضوع ارز به بانک مرکزی دخل دارد اما زمانی که پسوند دیجیتال به آن اضافه می‌شود، بحث ارز دیجیتال به میان می‌آید که آن را به فناوری اطلاعات و ارتباطات ربط می‌دهد. فراخوان‌های لازم از طریق پست بانک برای تولید ارز بومی دیجیتال داده شده و قرار است کارشناسان گوناگون مختلف این سازمان با همکاری بانک مرکزی و دیگر سازمان‌های ذی‌ربط زوایای مختلف ارز دیجیتال و عرضه آن در کشور را بررسی کنند.»





منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار