کد خبر: ۱۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 05
شرکت مرسدس بنز در گذشته نه چندان دور از نسل جدید کلاس CLS با طراحی متفاوت رونمایی کند. در این مطلب نگاهی به این خودرو خواهیم داشت.

به گزارش آی تابناک : در صنعت خودرو برخی محصولات با نام چهار درب کوپه شناخته می‌شوند که شاید محصولات کلاس CLS شرکت مرسدس بنز یکی از محبوب‌ترین‌ها در این میان باشند. به گفته این شرکت آلمانی، خودروهای کلاس CLS اولین دستگاه‌ها در جهان با این ویژگی محسوب می‌شوند و در حقیقت مرسدس بنز این محصولات چهار درب کوپه را وارد صنعت خودرو کرده است. پس از این شرکت برخی از کمپانی‌های فعال در این حوزه از دستگاه‌های مشابه رونمایی کردند که در این میان می‌توان به آئودی A7، پورشه پانامرا و بی‌ام‌و سری 6 گرن کوپه اشاره کرد. 

شرکت آلمانی مرسدس بنز در گذشته نه چندان دور از نسل سوم خودروهای کلاس CLS رونمایی کرد. این خودرو از زبان طراحی جدید این برند بهره می‌برد و به تکنولوژی هیبریدی مورد استفاده در خودروهای کلاس S مرسدس بنز مجهز شده است. این نسل در برابر رقبای خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند به عنوان یک الگو در این سگمنت شناخته شود. 

طراحی سقف و بخش پشتی این خودرو در مقایسه با نسل گذشته خود تغییرات زیادی را تجربه کرده است و مرسدس بنز از این زبان طراحی با نام "Sensual Purity” یاد می‌کند. دماغه کوسه‌ای شکل نسل جدید مرسدس بنز جلوه‌ای خاص به این محصول بخشیده است. سپر جلوی این خودرو در مقایسه با نسل گذشته در ارتفاع پایین‌تری طراحی شده و در آن دو ورودی هوا در طرفین در نظر گرفته شده است. مرسدس بنز برای بخش جلویی این خودرو از چراغ‌های LED استفاده کرده است. 

برای طراحی بخش‌های دیگر این خودرو کمتر از خطوط زاویه‌دار بهره گرفته شده است که با توجه به طراحی کلی نمی‌توان به این موضوع خرده گرفت. معاون ریاست بخش بازاریابی مرسدس بنز، Bernie Glaser اعلام کرده دیگر خودروها نیازی به خطوط زاویه‌دار در طراحی خود ندارند. این شرکت آلمانی برای حفظ طراحی جذاب این خودرو از شیشه‌های بدون فریم استفاده کرده و آن را به رینگ‌های 19 اینچی مجهز کرده است. 

مرسدس بنز کلاس E از پلتفرم یکسانی با خودروهای کلاس CLS بهره می‌برد. در حالی که این شرکت آلمانی محصولات کلاس E خود را به عنوان خودروهای لوکس توسعه داده، برای خودروهای کلاس CLS بیشتر بر روی عملکرد آن‌ها تمرکز کرده است. مرسدس بنز برای دستیابی به این هدف از سیستم تعلیق اسپرت‌تری در مقایسه با کلاس E برای کلاس CLS بهره برده و همچنین آن را به یک موتور 6 سیلندر خطی جدید مجهز کرده است. 

آخرین بار نزدیک به 20 سال پیش مرسدس بنز در محصولات خود از موتور 6 سیلندر خطی استفاده کرده بود (مرسدس بنز S320). در حالی که شاید بسیاری تصور کنند مرسدس بنز برای موتور نسل جدید CLS از طراحی گذشته خود استفاده کرده است، با طراحی جدیدی برای موتور 6 سیلندر خطی این خودرو روبه‌رو هستیم. 

در نسل جدید مرسدس بنز از یک موتور 6 سیلندر خطی با حجم 3.0 لیتر استفاده شده که با استفاده از توربوشارژر قادر به تولید 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتون متر گشتاور است. این شرکت آلمانی در میان موتور بنزینی و جعبه دنده 9 سرعته خودکار این خودرو از موتور برقی استفاده کرده است. در حالی که از نظر فنی با یک خودروی هیبریدی روبه‌رو هستیم، مرسدس بنز برای این سیستم نام "EQ Boost” را انتخاب کرده است. این موتور برقی می‌تواند تاثیرات مربوط به تاخیر در توربورشارژر موتور بنزینی را به حداقل برساند. 

مرسدس بنز CLS450 در حالت‌های رانندگی اسپرت و اسپرت پلاس عملکرد بسیار مناسبی را از خود به نمایش می‌گذارد. در این حالت‌های رانندگی سیستم تعلیق سفت‌تر شده و نیروی منتقل شده به چرخ‌های عقب باعث می‌شود سرعت این خودرو در مدت زمان 5.1 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت برسد (در مدل‌های 4Matic شتاب این خودرو به 4.8 ثانیه کاهش پیدا می‌کند).

در حالت‌های رانندگی Eco Pro و کامفورت این خودرو تغییراتی زیادی را تجربه می‌کند. در این حالت‌ها سیستم تعلیق بسیار نرم‌تر شده و برای مسافت تقریبا کوتاهی موتور بنزینی خاموش می‌شود و برای حرکت از موتور برقی این خودرو استفاده می‌شود. به جرات می‌توان گفت نسل جدید مرسدس بنز CLS در حالت رانندگی Comfort عملکرد نرم‌تری در مقایسه با محصولات کلاس E دارد. متاسفانه این محصول همانند خودروهای کلاس E عملکرد مناسبی در پیچ‌ها ندارد که شاید یکی از دلایل آن مربوط به صخامت بالای فرمان باشد. این امر باعث می‌شود که راننده نتواند به خوبی با سیستم فرمان خودروهای کلاس CLS ارتباط برقرار کند.

طراحی کابین این دستگاه در مقایسه با کلاس E تغییراتی را تجربه کرده است که می‌توان از آن به عنوان یک نکته مثبت یاد کرد. شیفتر تعویض دنده در سمت راست راننده و کنترلرهای مربوط به آینه‌های جانبی در سمت چپ راننده خودنمایی می‌کند. کروز کنترل این خودرو بر روی فرمان منتقل شده و دکمه مربوط به تنظیم ارتفاع فرمان در محل پایین‌تری در مقایسه با گذشته قرار گرفته است. این نحوه طراحی مشابه با دیگر خودروهای این شرکت آلمانی است. 

در کابین نسل جدید کلاس CLS خبری از المان‌های پلاستیکی نیست و مرسدس بنز آن‌ها را با قطعات چوبی و چرم جایگزین کرده است. صندلی‌های این خودرو کیفیت بسیار بالایی دارند و در حالی که در مقایسه با دیگر محصولات این برند سفت‌تر هستند، راحتی بالایی را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورند. نسل جدید مرسدس بنز کلاس CLS بر پایه پلتفرم ماژولار MRA این کمپانی آلمانی توسعه یافته که با محصولات کلاس E و کلاس S یکسان است. 

طول کلی این خودرو در مقایسه با نسل گذشته 2.5 اینچ افزایش یافته که این عدد مربوط به فاصله محورهای چرخ‌های جلو و عقب است. به لطف این افزایش شاهد رشد 0.5 میلی‌متری فضای پا برای سرنشینان هستیم. نحوه طراحی بخش پشتی این خودرو به گونه‌ای است که شاید افراد قدبلند در صندلی‌های عقب آن با مشکل مواجه شوند البته مرسدس بنز سعی کرده با کاهش ارتفاع صندلی‌های این بخش تا حدودی مشکل را برطرف کند. برای اولین‌بار شاهد عرضه مرسدس بنز CLS با امکان حمل 5 سرنشین هستیم. 

یکی از ویژگی‌های مثبت این خودرو، استفاده از نمایشگر 12.3 اینچی در کابین آن است. در حالی که شاید این نمایشگر زیبا نباشد، کارایی بالایی را از خود نشان می‌دهد. برای کنترل این نمایشگر از یک تاچ‌پد کوچک بر روی فرمان به همراه یک کنترلر در کنسول میانی استفاده شده است. یکی از مشکلات مربوط با این خودرو، حضور سیستم سرگرمی و اطلاعاتی COMAND است.

این سیستم باعث می‌شود راننده و سرنشین جلو برای دسترسی به برخی بخش‌ها با مشکل مواجه شود. این سیستم از اپل کارپلی و اندروید Auto پشتیبانی می‌کند که کارایی آن را افزایش می‌دهد. با وجود اینکه اپل کارپلی و اندروید Auto کارایی مناسبی دارند، مرسدس بنز نسل جدید کلاس CLS را به سیستم سرگرمی MBUX مجهز نکرده است. 

در بخش ایمنی مرسدس بنز برای خودروی جدید خود تجهیزات زیادی را به صورت استاندارد در نظر گرفته است. در این خودرو از سیستم Intelligent Drive مشابه محصولات کلاس S استفاده شده است که سیستم ترمز اضطراری و سیستم هشدار صوتی به راننده برای جلوگیری از تصادف را شامل می‌شود. خریدار می‌تواند به صورت سفارشی سیستم‌های هشدار خروج از خط، تشخیص نقاط کور و کنترل فاصله را به خودروی خود اضافه می‌کند. 

نسل جدید مرسدس بنز کلاس CLS از ویژگی‌های بی‌نظیری بهره می‌برد و کیفیت بالایی را در اختیار راننده ‌و سرنشینان قرار می‌دهد. این قابلیت‌ها باعث می‌شود که با یک خودروی گران‌قیمت مواجه باشیم. در حال حاضر مرسدس بنز قیمت این محصول را اعلام نکرده است با این حال انتظار می‌رود با یک خودروی گران‌تر از کلاس E روبه‌رو باشیم.

محصولات کلاس E با قیمت پایه 52,950 دلار به فروش می‌رسند که البته با اضافه شدن برخی امکانات سفارشی قیمت آن نزدیک به 10 هزار دلار افزایش پیدا می‌کند. می‌توان انتظار داشت که مرسدس بنز کلاس CLS حداقل قیمتی برابر با 60 هزار دلار داشته باشد که با توجه به امکانات و ویژگی‌های حاضر در آن ارزش پرداخت چنین مبلغی را دارد.





منبع : MOTOR1 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار