کد خبر: ۱۸۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 August 05
نسل دوم پردازنده های AMD Ryzen Threadripper که این روزها سر و صدای بسیاری را به راه انداخته است، به وسیله بروزرسانی مادربردهای X399 پیشین و جدید، قابل اجرا است.

به گزارش آی تابناک : در همین راستا شرکت های تولید کننده مادربرد، آپدیت هایی را ارائه کرده اند اما مسئله ی جدیدی که در این میان مطرح شده است، مدار تغذیه یا VRM مادربردهای پیشین X399 است. کمپانی ایسوس، برای پشتیبانی هر چه بهتر برخی مادربردهای خود از پرچمداران 32 و 24 هسته ای Ryzen Threadripper، تصمیم به ارائه یک کیت گرفته است.

این کیت که Zenith Extreme نام دارد، برای خریداران مادربردهای مبتنی بر سوکت TR4 این شرکت نظیر ROG Zenith Extreme, ROG Strix X399-E Gaming و Prime X399-A به صورت رایگان ارائه می گردد. این کیت نه به همراه مادربرد ها، بلکه به صورت مجزا و در صورت تائید صحت خریدار، به صورت رایگان به آن داده می شود.

کیت خنک کننده Zenith Extreme، شامل یک فن 40 میلی متری با ضخامت 10 میلی متر، به همراه یک سینک خنک کننده است. فن مورد نظر که مستقیما بر روی مدار VRM و تغذیه CPU قرار می گیرد، تهویه این بخش را بهبود می بخشد. سینک نیز برخی ماسفت و دیگر قطعات را بر روی برد به زیر خود خواهد برد. مسئله تغذیه و تهویه بر روی مادربردهای کنونی و پیشین X399، یکی از موانعی است که قاعدتا بر روی استفاده و اورکلاک CPU های پرچمدار Ryzen Threadripper تاثیر می گذارد؛ با این وجود راه کارهایی مانند کیت Zenith Extreme می تواند این مسائل را مرتفع نماید.


منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار