کد خبر: ۱۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 28
سهامداران شرکت فاکس قرن 21 با قبول پیشنهاد دیزنی، قرارداد ادغام این شرکت با والت دیزنی را رسما تصویب کردند.
به گزارش آی تابناک : در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت والت دیزنی یک گام به تصاحب بخش تلویزیونی و فیلمسازی شرکت فاکس قرن 21 نزدیک‌تر شده است. در پی جلسه و توافق نهایی سهامداران والت دیزنی و فاکس قرن 21، سهامداران این دو شرکت به ادغام با یکدیگر رای مثبت دادند تا دیزنی به‌زودی صاحب بخش تلویزیونی و فیلمسازی شرکت فاکس قرن بیستم شود. ارزش این قرارداد ۷۱.۳ میلیارد دلار عنوان شده است که علاوه بر بخش تلویزیونی و فیلمسازی شرکت فاکس قرن بیستم، دیزنی صاحب شبکه FX، شبکه Nat Geo، شبکه Star India و ۳۹ درصد سهام فاکس در شبکه اسکای و ۳۰ درصد سهام فاکس در شبکه هولو (Hulu) خواهد شد.

طبق خبری که وب‌سایت هالیوود ریپورتر منتشر کرده، پیشنهاد ادغام دیزنی با فاکس با اکثریت آرای سهامداران فاکس مواجه شد که گفته می‌شود این جلسه با سرعت قابل توجه‌ای برگزار و به اتمام رسید. نتیجه گیری نهایی تنها در طول ۸ دقیقه گرفته شده است. به نظر می‌رسد که دیزنی به‌زودی صاحب مجموعه‌هایی چون آواتار (Avatar)، بیگانه (Alien)، مردان ایکس (X-Men) و چهار شگفت‌انگیز (Fantastic Four) خواهد شد که خبر بسیار خوبی برای طرفدارن دنیای سینمایی مارول و مجموعه مارول خواهد بود. 

شرکت والت دیزنی در ابتدا با پیشنهاد ۵۲ میلیارد دلاری در آذر سال گذشته توانسته بود برنده رقابت خرید بخش فیلمسازی و تلویزیونی شرکت فاکس قرن بیستم از فاکس قرن 21 شود. با این حال، شرکت کامکست پیشنهاد جدید و ۶۵ میلیارد دلاری خود را در ماه خرداد به فاکس قرن 21 ارائه داد که باعث بررسی دوباره این پیشنهاد توسط سهامداران فاکس شد و در نهایت دیزنی با ارائه پیشنهاد خرید ۷۱.۳ میلیارد دلاری توانست این رقابت را به نام خود ثبت کند. با این حال، گفته می‌شود که کامکست همچنان به خرید شبکه اسکای علاقه‌مند است و در نظر دارد شانس خود را برای خرید این شبکه امتحان کند.

دیزنی این معامله را به‌عنوان یک پیروزی برای مخاطبان دانسته و گفته است که خرید فاکس به آن‌ها کمک خواهد تا دنیای غنی‌تر و پیچیده‌تری از شخصیت‌هایی که با یکدیگر مرتبط هستند و آن‌ها را دوست داریم، ایجاد کند. همچنین دیزنی اعلام کرد که این قرارداد اهمیت بسیاری برای شبکه استریم جدید این شرکت خواهد داشت که قرار است در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شود.



منبع : زومجی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار