کد خبر: ۱۸۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 27
باگ های امنیتی Meltdown و Spectre از ماه های پیش تا کنون دردسرهای فراوانی را برای تولید کنندگان پردازنده به همراه داشته اند. از این رو AMD و Intel که در راس هرم قرار داشته اند، آپدیت های بسیاری را منتشر کرده اند.
به گزارش آی تابناک : اما هر 2 شرکت آپدیت پلتفرم های بسیار قدیمی را از یاد برده و اهمیت چندانی بدان نمی دهند. از سوی دیگر باید بدانید که هنوز گزارش های موثقی از حمله به سیستم های خانگی، با 2 روش فوق وجود ندارد.

اینک Regeneration به عنوان یک مودر برنامه های فریمور، خصوصا بایوس، به طور غیر رسمی یک بروزرسانی بایوس را برای مادربردهای Intel X58 ارائه کرده است. این بایوس حاوی میکروکدهایی است که مادربردهای Intel X58 را از باگ های امنیتی Meltdown و Spectre مصون می دارد. شایان ذکر است که این نسخه از بایوس به صورت غیر رسمی، و بدون دخالت کمپانی ارائه گشته و Regeneration با تزریق میکروکدهای اینتل که از پلتفرم های دیگر حفاظت می کند، این بایوس را ارائه کرده است.

این پلتفرم قدیمی که 10 سال از عمر آن می گذرد، سوکت LGA1366 و تراشه X58 را برای هندل معماری Nehalem به همراه داشت. هر چند که نمی توان انتظار داشت که یک کاربر حرفه ای به مدت 10 سال از یک پلتفرم استفاده نماید، اما این بایوس می تواند خیال بسیاری از کاربران را آسوده نماید. مجددا تاکید می کنیم که نصب این بایوس و ایجاد اختلال های احتمالی، جزو مواردی است که به تائید کمپانی نرسیده است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار