کد خبر: ۱۸۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 26
شیطنت‌های گوگل و تمامیت‌خواهی این شرکت در سالهای اخیر مسئله‌ای است که گاهی این شرکت را نیز به دردسر انداخته است. در جدیدترین اقدام از این دست، اهالی مانتین ویو یوتیوب را روی دو مرورگر رقیب یعنی اج و فایرفاکس کند کرده‌اند تا عملا کاربران بیشتری را به سوی مرورگر بومی این شرکت یعنی کروم هدایت کنند.
به گزارش آی تابناک : گوگل نشان داده که برای رسیدن به موفقیت به راحتی بسیاری از اصول اخلاقی و کار حرفه‌ای را زیر پا می‌گذارد، گویی شعار همیشگی این شرکت "Don’t Be Evil” نه تنها به‌صورت فیزیکی از دیوارهای شرکت پاک شده، بلکه در عملکرد این شرکت نیز کاملا رنگ باخته است. این دست از اقدامات البته این شرکت را به دردسر نیز انداخته است، برای مثال به دلیل سوء استفاده‌های این شرکت از موقعیت اندروید در بازار گوشی‌های هوشمند، گوگل اکنون در معرض پرداخت جریمه چند میلیارد دلاری از سوی اتحادیه اروپا قرار دارد.

اما ظاهرا اینگونه اقدامات گوگل را پایانی نیست، جدیدترین انحصارطلبی این شرکت در سرویس یوتیوب این شرکت رخ داده است. سال گذشته یوتیوب بر بستر کتابخانه پلیمر این شرکت به‌روزرسانی بزرگی دریافت کرد. اکنون مشخص شده که این به‌روزرسانی باعث می‌شود تا یوتیوب در مرورگرهای رقیب کروم، نظیر اج و فایرفاکس کندتر بارگذاری شود.

این مسئله را برای اولین بار یکی از مدیران مرورگر محبوب موزیلا در توییتر عنوان کرده است. ظاهرا با تغییرات صورت گرفته در سایت یوتیوب این سرویس اکنون هنگام اجرا به شدت به Shadow DOM v0 API که صرفا در مرورگر کروم وجود دارد وابسته شده است. در نتیجه این تغییر بارگذاری سایت یوتیوب در دیگر مرورگرها چیزی در حدود 5 مرتبه کندتر صورت می‌گیرد.

برای برطرف کردن این مشکل راهکارهایی نظیر استفاده از افزونه‌هایی برای بازنشانی نسخه قبلی یوتیوب وجود دارد. راه حل دیگر نیز ایجاد تغییراتی در مرورگر است که در آموزشی جداگانه در سایت وینفون بدان خواهیم پرداخت.

برطرف کردن این مشکل برای کاربران آشنا به کامپیوتر شاید چندان دشوار نباشد، اما آنچه که مسلم است این مسئله برای طیف وسیعی از کاربران معمولی دردسرساز شده است. گوگل تاکنون پاسخی در مورد این مسئله نشان نداده و سکوت پیشه کرده است.




منبع : NEOWIN 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار