کد خبر: ۱۸۶۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۹ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 26
اینتل از نوامبر سال 1992 به طور رسمی چیپست های خود را دسته بندی کرده و به واقع تولید آنها از این زمان به صورت رسمی آغاز شد. امروزه ده ها نوع چیپست (PCH) در بازار و بر روی مادربردها وجود دارد که همگی آنها CPUهای گوناگونی را بر روی سوکت ها هندل می کنند.

به گزارش آی تابناک : پس از خواندن یک خبر از منابع معتبر خارجی، جرقه ای در سرمان به وجود آمد و پس از پیگیری فروم های وابسته، متوجه یک موضوع جالب توجه شدیم که البته کاربران چندان با آن آشنا نبوده و چندان در راس توجهات قرار ندارد. در نتیجه تصمیم گرفتیم تا این موضوع را به اطلاع شما دوستان نیز برسانیم.

تراشه چیپست به عنوان یک قطعه اساسی بر روی مادربردها قرار دارد؛ این تراشه به واقع یک کنترلر مجتمع، با ویژگی های بسیار زیاد است که از اینترفیس گرفته تا درایوها و... را هدایت و کنترل می کند. تمامی سخت افزارهای موجود بر روی یک مادربرد، حتی پردازنده، مجبور به ارتباط با PCH هستند و چیپست با توجه به مدل خود، امکانات متفاوتی را یدک می کشد. چیپست هم مانند هر سخت افزار دیگری برای شناسایی نیازمند یک "درایور" نرم افزاری است. درایو چیپست ها عموما به همراه DVD مادربردها، و یا لپ تاپ ها عرضه می گردد. این درایو کم حجم به سادگی نصب شده و نصب آن را برای عملکرد بهبود یافته سیستم توصیه می کنیم.

درایور چیپست ها حاوی اطلاعات شناسایی سیستم بوده و به واقع بر خلاف حجم کم، دارای اطلاعات بسیار مهمی است. مسئله ای که پس از این مقدمه چینی باید به سراغ آن برویم آن است که اینتل و ای ام دی پس از گذشت چند سال از معرفی پلتفرم خود، پشتیبانی نرم افزاری از آنها را متوقف می کنند. مادامی که پشتیبانی از چیپست ها به صورت نرم افزاری و عدم ارائه درایور جدید و سازگار با سامانه های خاص متوقف می گردد، کاربران مجبور به استفاده از درایورهایی هستند که در زمان حیات اصلی PCH توسط سازنده اصلی و یا شرکای تجاری آن، ارائه شده اند. از سوی دیگر، برخی از افراد سودجود و هکرها نیز از این فرصت استفاده کرده و در فروم و یا وب سایت ها و محافل سخت افزاری اقدام به انتشار درایورهایی از بایوس و چیپست می کنند که نه تنها توسط کمپانی اصلی تولید نشده، بلکه روح شرکت ها نیز از آن بی خبر است!

درایورهای غیر رسمی سطح BIOS و PCH که توسط این دسته از افراد آماده می گردد، حاوی میکروکدهایی است که نفوذ هکر یا هکرها به سیستم را سهولت بخشیده و حتی می تواند حاوی بد افزارهایی به منظور از کار افتادن سیستم باشد. از آنجایی که سالهای بسیاری از تولید این پلتفرم ها گذشته است، تعداد محدودی از کاربران آنها را در چرخه استفاده باقی نگاه داشته و از یک درایور جدید به شدت استقبال خواهند کرد! پس شدیدا به شما توصیه می کنیم که از نصب درایورهای خارج از وب سایت های معتبر و کمپانی سازنده بپرهیزید. درایورهای سخت افزاری مهمترین دروازه ورود به سیستم هستند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار