کد خبر: ۱۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - 2018 July 25
معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی از اجرای طرح اولویت دار در حوزه داروهای نوترکیب و تامین منابع آبی در کشور خبر داد.
به گزارش آی تابناک : مهدی الیاسی‌ معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به فعالیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مبنی بر توسعه علم و فناوری در کشور گفت: برای این منظور در معاونت 13 ستاد مختلف تشکیل شده است و هریک از آنها با توجه به شرایط کشور فعالیت می‌کنند.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی با بیان اینکه بر مبنای توسعه فناوری در کشور و نقشه جامع علمی، فناوری‌های راهبردی در معاونت پیگیری می‌شوند، اظهار کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید پروژه‌های اولویت‌دار را مشخص کنیم تا با توجه به آنها مشکلات کشور برطرف شوند.

الیاسی‌ در خصوص دستیابی به فناوری‌های جدید در کشور بیان کرد: در حوزه‌های مختلف علمی و در ستادهای معاونت برنامه‌های متعددی پیگیری می‌شوند؛ برای مثال در ستاد زیست فناوری برنامه‌های جدیدی برای دستیابی به داروهای نو ترکیب تدوین شده است همچنین با توجه به مشکلات روز کشور توجه به منابع آبی و تأمین آب کشور با توجه به فناوری‌هایی جدید، از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

ستادهای علمی در راه بر طرف کردن الویت های روز کشورقدم برمی‌دارند
وی با اشاره به اینکه ستادهای‌ مختلف معاونت علمی برای برطرف کردن نیازهای کشور به وجود آمده‌اند گفت: در حال حاضر نمی‌توان گفت که چند درصد از فعالیت ستادها‌ در راستای رفع نیازهای کشور بوده است اما می‌توان گفت که تمام فناوری‌های اولویت‌دار مشخص شدند و ستادهای فناوری در راستای برطرف کردن مشکلات کشور قدم برمی‌دارند.

معاون سیاستگذاری و توسعه معاونت علمی با بیان اینکه  برای تجاری سازی فناوری،  اولویت‌های مختلفی مد نظر قرار گرفته است، اظهار کرد: تسهیل‌ منابع مالی از جمله فعالیت‌هایی است که معاونت علمی به آن توجه بسیاری دارد و تا به امروز صندوق‌های مختلفی برای کمک به شرکت‌های دانش بنیان به وجود آمده اند.

الیاسی با بیان اینکه بیمه شرکت‌های دانش بنیان  برای کمک به آنها  مورد توجه قرار گرفت، گفت:  برای بیمه  تأمین اجتماعی شرکت‌های دانش بنیان هماهنگی‌هایی صورت گرفته است همچنین صندوق‌های خطرپذیر‌ در بورس برای توسعه فعالیت‌های دانش بنیان مدنظر قرار گرفته‌اند و فعالیت می‌کنند.

وی درباره صندوق‌های خطر‌پذیر افزود: در دانشگاه تهران اولین صندوق پژوهش و فناوری کار خود را آغاز کرده است و شرکت‌های فناور‌ و دانش بنیان می‌توانند برای  انجام فعالیت های خود به آنجا وارد شوند.

الیاسی درباره هدف معاونت علمی یادآور شد: به طور کل هدف ما کمک به اقتصاد کشور از طریق‌ ایجاد بسترهای‌ مناسب تسهیلا‌تی برای شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها است‌.

 



منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار