کد خبر: ۱۸۲۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
طی چند سال اخیر، فروش کامپیوترهای شخصی عمدتاً به علت افزایش توانایی‌ها و پیرو آن محبوبیت گوشی‌های هوشمند، کاهش یافته است، با این حال تازه‌ترین آمار حاکی از جان گرفتن دوباره بازار است.
به گزارش آی تابناک : بر پایه جدیدترین آمار ارائه شده از سوی موسسه گارتنر، در فصل دوم سال 2018 برای اولین بار ظرف شش سال اخیر، بازار کامپیوترهای شخصی به لطف سیستم عامل ویندوز 10 مایکروسافت رشد فروش را تجربه کرده است. ویندوز 10 که هر سال دو بار آپدیت اساسی دریافت می‌کند، توانسته کامپیوترها را وارد یک چرخه ارتقا جدید کند که نتیجه آن فروش 62.1 میلیون کامپیوتر شخصی در طول فصل یاد شده است. این آمار نسبت به فصل مشابه سال قبل، 1.4 درصد رشد را نشان می‌دهد.

 درست همانند گزارش‌های پیشین، لنوو برند پیشتاز کامپیوترهای شخصی است و با فروش 13.6 میلیون دستگاه، 21.9 درصد بازار را به خود اختصاص داده است. HP با فروش 13.5 میلیون دستگاه، جایگاه دوم را از آن خود کرده است. Dell  نیز با 16.8 درصد، جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است. اما اپل با 7.1 درصد یا 4.3 میلیون دستگاه، فاصله زیادی با برندهای صدر جدول دارد.

با این حال گارتنر معتقد است هنوز برای قضاوت در مورد وضعیت بازار کامپیوتر زود است و نمی‌توان گفت یخ بازار به کلی آب شده است. حتی این موسسه پیش بینی کرده ممکن است با فروکش کردن تب ارتقا برای بهره‌مندی از ویندوز 10،  شاهد کاهش فروش باشیم. بر پایه آمارهای این موسسه، فروش بسیار خوب کامپیوترهای شخصی در فصل دوم امسال ناشی از تقاضای بالا در بخش سازمانی است. در صورتی که خریداران خانگی نیز دست به جیب شوند، آنگاه بازار کامپیوترهای شخصی شاهد جهش بزرگی خواهد بود، هرچند که فعلاً این گوشی‌های هوشمند هستند که فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند.




منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار