کد خبر: ۱۸۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۲۴ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 15
به تازگی استارتاپی آمریکایی از یک خودروی پرنده به نام BlackFly رونمایی کرد.

به گزاارش آی تابناک : این شرکت مدعی شده که همه افراد به راحتی می‌توانند این وسیله نقلیه را کنترل کرده و با آن پرواز کنند.

نمونه‌ی اولیه‌ی BlackFly یک هواپیمای تمام الکتریکی تک سرنشین است که نیازی نیست برای رانندگی آن، گواهینامه‌ی خلبانی تهیه کرد.

استارتاپ یاد شده که Opener نام دارد، ۹ سال پیش تنها طرح‌های مفهومی این هواپیما را منتشر کرد اما اکنون موفق شده‌ نمونه اولیه‌ای تولید کند که قادر است ۴۰ کیلومتر را با بیشینه‌ی سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.

BlackFly وسیله‌ی نقلیه‌ی سبکی است که انرژی بسیار کمتری نسبت به دیگر خودرو الکتریکی مصرف می‌کند و باتری آن را می‌توان تنها طی مدت ۲۵ دقیقه شارژ نمود.

با اینکه گفته شده نیازی به داشتن گواهینامه‌‌ی خلبانی برای یادگیری پرواز با این وسیله نقلیه نیست اما هر کاربر باید تمرینات ویژه‌ای برای راندن آن بگذارد. برای مثال باید بتواند پرواز ۵ دقیقه‌ای را در شبیه ساز این وسیله نقلیه تجربه کرده و هیچ اشتباهی از خود نشان ندهد.

هشت موتور کوچک الکتریکی در این خودروی پرنده تعبیه شده که می‌توان آنها را با یک جوی استیک کنترل نمود. ضمن اینکه یک ویژگی به نام «به خانه برمی‌گردیم» در آن تعبیه شده که می‌تواند کاربر را به صورت خودران به محل تعیین شده انتقال دهد. این وسیله‌ی نقلیه در کانادا به طور آزمایشی مورد استفاده قرار گرفته و موفق شده مسافتی را بدون مشکل بپیماید.

BlackFly قرار است تا سال آینده در بازار خودرو‌های پرنده حضور داشته باشد و این شرکت قصد دارد قیمت مناسبی برای آن در نظر بگیرد تا همگی بتوانند این وسیله‌ی نقلیه را خریداری کرده و از آن استفاده کنند. به همین دلیل انتظار می‌رود خودروی پرنده یاد شده، قیمتی معادل یک خودرو SUV معمولی داشته باشد.





منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار