تاریخ انتشار: ۱۱:۳۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 11
طی چند سال گذشته، مایکروسافت قصد داشته خدمات پهن‌باند را برای مردمی که در مناطق روستایی ایالات متحده زندگی می‌کنند، بیاورد. بیش از 23 میلیون از این دسته شهروندان و میلیون‌ها شهروند دیگر سراسر دنیا، از اینترنت پرسرعت محرومند.
به گزارش آی تابناک : این غول تکنولوژی اکنون اعلام کرده است که با ردوین، تهیه‌کننده خدمات پهن‌باند وایرلس، در حال همکاریست تا خدمات فضای سفید تلوزیونی را گسترش دهد که به توزیع خدمات پهن‌باند قابل‌خریداری، به جوامع محروم سراسر جهان، کمک خواهد کرد.

«فضاهای سفید» قسمت‌های بی‌استفاده طیف امواج تلویزیونی هستند که می‌توانند تنظیم شوند تا دیتا را با سرعت‌های بالا به فواصلی بیش از 10 کیلومتر بفرستند. این همکاری قصد دارد ورود تکنولوژی‌های جدید به بازار فضای سفید تلوزیونی را سرعت بخشد. این بخشی از نوآوری باند هوایی روستایی مایکروسافت است که سال پیش اعلام شد –برنامه‌ای که درصدد است اتصال پهن‌باند را برای 2 میلیون امریکایی در مناطق روستایی، تا سال 2022 مهیا کند.

این غول تکنولوژی اظهار داشته است که فضای سفید تلوزیونی، همراه آمیزه‌ای از تکنولوژی‌های دیگر می‌تواند ارتباطات را در زمین‌های روستایی دور با راحتی نسبی فراهم کند. این در نهایت کمک می‌کند جای خالی پهن‌باند روستایی مورد توجه قرار گیرد؛ نه تنها در ایالات متحده، بلکه سراسر دنیا.

پائل گرنت، سرپرست ارشد فن‌آوری باند هوایی مایکروسافت راجع به این شراکت چنین گفت:

اکوسیستم رادیویی فضای سفید تلوزیونی، به سرعت در حال رشد است و ما از این که با ردوین کار می کنیم هیجان‌زده ایم، تا تکنولوژی‌های نو را در سطح جهانی به بازار عرضه کنیم. شراکت ما با ردوین -پیشرویی شناخته شده در سطح جهان، در ارتباطات پهن‌باند وایرلس ثابت- به مورد توجه قرار دادن جای خالی پهن‌باند روستایی برای مردم و موسسات، کمک خواهد کرد؛ در حالی که برای کشاورزان، متخصصان بهداشت، آموزگاران، رهبران تجاری و سایرین، این امکان را فراهم می‌آورد که به طور کامل در اقتصاد دیجیتالی سهیم باشند.

مایکروسافت اکنون چندین سال است که در حال کار روی استفاده از ذخایر فضاهای سفید است. در 2015، شرکت در ادامه شروع موفقیت‌آمیز پروژه‌های آزمایشی، با به‌کارگیری همان تکنولوژی، اولین شبکه فضای سفید تلوزیونی در آفریقا را، راه‌اندازی کرد. طی همان سال، با دولت هند همکاری کرد تا پروژه‌های مشابه‌ای را معرفی کند.

با شکل‌گیری این شراکت استراتژیک، هر دو شرکت امید دارند که قدمی مهم در مسیر اینترنت پرسرعت برای جوامع روستایی سراسر جهان برداشته باشند.





منبع : NEOWIN 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار