کد خبر: ۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 13
آخرین نتیجه بیرون آمده از برنامه FLA – Fast Lightweight Autonomy – دارپا یا آژانس تحقیقات دفاعی ایالات متحده تولید پهپاد کوچکی است که قادر است به شکل کاملا خودکار و بدون دخالت در فضای اخلی و بسته یک ساختمان با سرعت 45 مایل در ساعت حرکت کند.

آخرین نتیجه بیرون آمده از برنامه
FLA Fast Lightweight Autonomy – دارپا یا آژانس تحقیقات دفاعی ایالات متحده تولید پهپاد کوچکی است که قادر است به شکل کاملا خودکار و بدون دخالت در فضای اخلی و بسته یک ساختمان با سرعت 45 مایل در ساعت حرکت کند.

این پهپاد مجهز به چندی دوربین با وضوح بالا و حسگر قدرتمند است که از آنها برای جلوگیری از برخورد با موانع بهره میبرد. پرواز آزمایشی این پهپاد در پایگاه Otis Air National Guard با موفقیت انجام شده است.

برنامه FLA دارپا بر اساس ساخت پهپادهای خودکار و بدون دخالت انسانی است که قادر به طی مسیر 20 متر بر ثانیه باشند. یعنی در حدود 45 مایل در ساعت. طی مراحل جمع آوری داده ها برای این برنامه تعدادی از پهپادها در این خصوص آزمایش شدند که در نهایت پهپاد DJI Flamewheel 450 با موتور E600 و قابلیت های خلبان خودکار از این آزمایش ها موفق بیرون آمد.

همانگونه که در ویدئو زیر میبینید، این پهپاد موفق به رسیدن به سرعت 45 مایل در ساعت و همچنین انجام مانور هوایی برای گذر از موانع و عدم برخورد با آنها به شکل خودکار شده است. دارپا در این باره گفته است که فضای آزمایش این پهپاد به شکل یک انبار تزئین شده است و هر بار که پهپاد در پرواز خود موفق میشد – چندین بار سقوط کرده است – فضا را با دیوارها و جعبه های بیشتری پر میکردند تا شرایط پروازی را سخت تر کنند.

ایده این برنامه در دارپا این است که اقدام به ساخت پهپاد هایی کنند تا در عملیات مختلف نجات همچون آتش سوزی قادر به مانور و حرکت در فضای بسته، گوشه ها و شرایط سخت باشد. این پهپادها همچنین در عملیات نظامی نیز یک وظیفه مشابه بر عهده خواهند داشت. از همین روی برنامه FLA به دنبال ساخت نرم افزارها و پهپادهایی با این قابلیت مانور در فضای بسته است.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار