کد خبر: ۱۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۴ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 10
شرکت هیوندای که در گذشته نه چندان دور از نسل جدید هیوندای سانتافه رونمایی کرده بود به توسعه نمونه‌های برقی این خودرو اشاره می‌کند.

به گزارش آی تابناک : هیوندای در گذشته از نسل کاملا جدید سانتافه رونمایی کرد. این خودرو در مقایسه با نسل گذشته خود از طراحی جذاب‌تری بهره می‌برد و از دیگر محصولات این برند کره‌ای متفاوت‌تر است. در حالی که طراحی این خودرو تغییرات زیادی را تجربه کرده است، در بخش موتور شاهد بهبودهای زیادی نیستم. این خودرو به موتور 4 سیلندر GDI با حجم 2.4 لیتر و قدرت 185 اسب بخار و موتوری 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر و امکان تولید 232 اسب بخار مجهز شده است.

در گذشته از این موتورها در بسیاری از محصولات شرکت هیوندای و کیا استفاده شده است. به تازگی شرکت هیوندای اعلام کرده که موتورهای جدیدی را برای سانتافه 2019 معرفی می‌کند. در مراسم معرفی مدل 2019 سانتافه در کشور اسپانیا، شرکت هیوندای در مصاحبه‌ای با Autocar خبر از استفاده از دو موتور برقی جدید برای این محصول داده است.

در کشور انگلستان این خودرو تنها با یک موتور 2.2 لیتری دیزلی به فروش می‌رسد با این حال شرکت‌های هیوندای و کیا در گذشته اعلام کرده بودند که تا سال 2025 از 16 خودروی برقی رونمایی می‌کنند. اولین نمونه برقی هیوندای سانتافه 2019 از سیستم هیبریدی ملایم بهره می‌برد. به نظر می‌رسد شرکت هیوندای این نمونه از خودروی سانتافه را به سیستم مورد استفاده در توسان مجهز کند. نمونه هیبریدی توسان از موتور 4 سیلندر با حجم 2.0 لیتر بهره می‌برد که قدرتی برابر با 183 اسب بخار را در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور برقی مورد استفاده در این خودرو قدرتی برابر با 16 اسب بخار تولید می‌کند.

در حال حاضر اطلاعات زیادی در رابطه با نسخه پلاگین هیبریدی هیوندای سانتافه منتشر نشده است. این احتمال وجود دارد که این شرکت کره‌ای در نمونه پلاگین هیبریدی سانتافه 2019 از سیستمی مشابه با سوناتا پلاگین هیبریدی استفاده کند. موتور این خودرو قدرتی برابر با 202 اسب بخار دارد.

این احتمال وجود دارد که شرکت هیوندای نمونه‌های برقی سانتافه را در ایالات متحده آمریکا عرضه نکند. این کمپانی کره‌ای در گذشته تنها چند نمونه از خودروهای هیبریدی خود را در بازار این کشور عرضه کرده است. در صورتی که هیوندای تصمیم به عرضه این نسخه‌ها در بازار ایالات متحده آمریکا بگیرد، به احتمال زیاد با فروش مناسبی روبه‌رو می‌شوند. 




منبع : CARBUZZ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار