کد خبر: ۱۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 10
شاهانی گفت: بخش اعظم رشته‌های دانشگاه آزاد بدون کنکور است و رقابت فقط برای ۶ درصد رشته‌های دانشگاهی وجود دارد.
به گزارش آی تابناک : امیررضا شاهانی رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درباره قبولی در آزمون کارشناسی دانشگاه آزاد اظهار کرد: بخش اعظم روند پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد  بدون آزمون است و حدود ۹۴ درصد داوطلبان صرفا با تاثیر سوابق تحصیلی می‌توانند در واحد‌های دانشگاهی این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

وی ادامه داد: ۶ درصد رشته‌های دانشگاه آزاد با آزمون بوده که بیشتر مربوط به رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی است که رقابت در این رشته‌ها همچون دانشگاه سراسری به شدت قابل مشاهده است.

مجموع پذیرش در رشته های علوم پزشکی ۱۰ هزار نفر است
رئیس مرکز سنجش و پذیرش با اشاره به اینکه بیشترین درخواست داوطلبان برای پذیرش در رشته‌های پزشکی است، اظهار کرد: ۶۴۰ هزار داوطلب که حدود ۶۳ درصد را شامل می‌شود در رشته تجربی و برای پذیرش در رشته‌های علوم پزشکی باهم به رقابت می‌پردازند و این موضوع در حالی است مجموع ظرفیت رشته‌های پزشکی در دانشگاه آزاد و سراسری ۱۰ هزار نفر است.

شاهانی بیان کرد: علاوه بر رشته‌های خاص گروه علوم تجربی در برخی رشته‌های فنی و مهندسی همچون مهندسی برق، کامپیوتر  و مکانیک رقابت شدیدی را شاهد هستیم و این موضوع در حالی است که برخی از رشته‌ها بدون داوطلب هستند.

وی تصریح کرد: در رشته‌های علوم پایه کمترین استقبال را شاهد هستیم که باید برای این موضوع راهکار‌هایی داشته باشیم همچنین رشته‌های علوم انسانی بجز حقوق و حسابداری اغلب با استقبال کمی مواجه می‌شوند.




منبع : باشگاه خبرنگاران 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار