کد خبر: ۱۷۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 09
موزیلا، سازنده فایرفاکس مشغول تهیه مرورگری جدید برای گوشی های آندوریدی است. طبق اطلاعاتی که روز گذشته در شبکه اجتماعی ردیت و به نقل از GitHub منتشر شده، مرورگر جدید Fenix نام خواهد داشت. اطلاعات اندکی در خصوص این برنامه منتشر شده و حاکی از آنست که فنیکس در مراحل بسیار ابتدایی توسعه قرار دارد. البته ممکن است که پس از توسعه این برنامه به نام برنامه اصلی خود یعنی فایرفاکس بازگردد.

به گزارش آی تابناک : البته طبق اطلاعات منتشر شده به نظر نمیرسد که فنیکس مرورگر تمام کاربران اندرویدی نباشد و ممکن است تنها قشر جوان و مخاطبین پر کار اندروید را هدف خود قرار دهد. پروژه تولید مرورگر جدید فایرفاکس 4 ماه است که آغاز شده، اما تا اواخر ماه ژوئن موزیلا هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نکرده بودند. پروژه موزیلا در سال 1998 توسط اعضای Netscape استارت خورد. این پروژه متن باز حالا سه مرورگر متفاوت برای گوشی های اندرویدی دارد. برترین آنها مرورگر فایرفاکس است، نسخه دوم که تمرکز ویژه ای بر امنیت دارد Firefox Focus است و نسخه سوم این مرورگر Firefox Nightly می باشد. البته نسخه چهارم این مرورگر فایرفاکس بتا می باشد که دانلود آن هم از طریق گوگل پلی امکان پذیر است.

اهالی ساکن در مانتین ویووی کالیفرنیا هنوز به طور دقیق مشخص نکرده اند که Fenix چه مرورگری خواهد بود و چه تفاوت ویژه ای با چهار نسخه دیگر فایرفاکس خواهد داشت. حتی مشخص نیست که مرورگر جدید چه زمانی عرضه خواهد شد. دلیل آنکه توسعه این مرورگر اندروید ناشناخته باقی مانده اینست که مرورگر فایرفاکس یکی از محبوب ترین برنامه ها برای جستجو در دنیای اینترنت است و تا امروز و طبق اطلاعات فروشگاه گوگل پلی بیش از 100 میلیون بار دانلود شده است، و موزیلا قصد ندارد با جلب توجهات به مرورگر جدید بازار داغ فایرفاکس را کساد کند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار