کد خبر: ۱۷۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۷ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 08
EK از جدیدترین خنک‌کننده مایع یکپارچه خود برای ماردبرد‌های MSI X470 Gaming M7 که بر پایه پردازنده‌های رایزن AMD توسعه داده شده‌اند، رونمایی کرد. از ویژگی‌های این محصول می‌توانیم بازطراحی بلاک انتقال حرارت و طراحی جریان بالای آن اشاره کنیم.

به گزارش آی تابناک : بدون شک یکی از کمپانیهای حرفهای در زمینه تولید خنککنندههای مایع را کمپانی EKتشکیل میدهد که در جدیدترین نمونه، از یک کولر یکپارچه (All in One) برای کامیپوترهای شخصی رونمایی کرده است. این کولر که به طور همزمان هم پردازنده مرکزی و هم VRMمادربرد (ماژول‌های تنظیم ولتاژ) را خنک میکند، برای ماردبردهای MSI X470 Gaming M7تولید شده است. همانند دیگر محصولات اخیر این کمپانی، این نمونه هم همراه یک نوار نورپردازی RGB LED یکپارچه با ۴ پین همراه شده است و میتواند تمامی نیازهای نورپردازی مورد انتظار را تامین کند. RGB LED درون بلاک یگانه آن با سیستم نورپردازی MSI Mystic Light Sync سازگار بوده و کاملاً میتوان آن را شخصیسازی کرد.

این خنک کننده برای سوکت AM4 کمپانی AMD و پردازندههای نسل دوم رایزن آن توسعه داده شده است که البته از نسل هفتم پردازندههای A-series/Athlon هم پشتیبانی میکند. این کولر از موتور خنککنندهی تقدیر شدهی EK-Supremacy EVO استفاده میکند و این گونه هیچ تردیدی را برای خنکسازی پردازنده سیستم باقی نمیگذارد. در این سیستم، مایع خنککننده به طور مستقیم به ناحیه حیاتی در تماس با پردازنده جریان دارد و این گونه میتواند به راحتی گرمای تولید شده را جذب کرده و زمینه را برای اورکلاک و تحت فشار گذاشتن سیستم فراهم کند. همچنین محصول مونوبلاک (دارای یک بلاک یکپارچه روی مادربرد) EK که نام دقیق آن EK-FB MSI X470 M7 RGB است، از طراحی جریان بالا بهره میبرد و به راحتی میتوان از آن در کنار موتورها و پمپهای ضعیفتر هم استفاده کرد.

در کنار این موارد، بلاک فلزی این محصول هم بازطراحی شده و این گونه سطح تماس فیزیکی بهتری را با سطح IHS سوکت AM4 کمپانی AMD برقرار میکند و در نتیجه میتواند عملکرد حرارتی بهتری را از خود نشان بدهد. بخش زیرین بلاک این خنککننده را ترکیبی از ورقهای نیکلی روکش داده شده با مس تشکیل ميدهد و این در حالی است که بخش رویی آن را مادهای شیشهای از جنس اکرلیک پوشانده است.

این کولر با استفاده از سوکت ۴ پین LED به مادربرد متصل میشود و از همه اتصالات ۴ پین ۱۲ ولتی استاندارد هم پشتیبانی میکند. همچنین میتوان نوار LED اطراف آن را برای تنظیم جهت کابل خروجی از جای خود خارج کرد. همچنین امکان تعویض این نوار عادی با نوارهایLED دیجیتالی هم وجود دارد. با این حال این نوار دیجیتالی صرفاً با هدرهای LED دیجیتالی ۳ پینی ماردبردها سازگاری دارد.

این محصول در تعدادی از بازارهای اروپایی از هماکنون قابل پیشخرید است و قیمت خردهفروشی آن ۱۵۴.۹۹ دلار اعلام شده است.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار