کد خبر: ۱۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 06
لپ تاپ زیر هزار دلاری Nitro 5 در سال 2018 توسط کمپانی مشهور ایسر به بازار عرضه شده است. این لپ تاپ از یک گرافیک میان رده بسیار خوب بهره می‌برد و عملکرد آن سرعت بالایی دار. از دیگر مزایای این لپ تاپ نیز، می‌توان به داشتن همه نوع از پورت‌های مورد نیاز در دو طرف آن اشاره کرد. جدای از صفحه نمایش آن که کمی بعد و در همین مقاله خواهیم گفت که نقطه ضعف کوچکی برای این لپ تاپ محسوب می‌شود، کارت گرافیک انویدیا GeForce GTX 1050 Ti به کار رفته در این لپ تاپ، بسیار مورد رضایت کاربران قرار گرفته است.

به گزارش آی تابناک : امروزه بازار لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار داغ شده است. اغلب شرکت‌های پیشرو و نامدار در این صنعت هر ساله خط تولید خود را با لپ تاپ‌های جدید تر گیمینگ به روز می‌کنند. در این میان، شرکت‌های دیگری که در ساخت لوازم جانبی گیمینگ حضور داشته اند نیز، با مشاهده نتیجه حضور در این بازار پر سود، سعی کرده اند تا آن‌ها هم سهمی هرچند کوچک در این بازار داشته باشند. اما، همیشه شرکت هیا قدیمی تر حرف‌های بیشتری برای گفتن دارند.

ایسر در سال جاری لپ تاپ جدیدی به نام نیترو 5 را به بازار لپ تاپ‌های گیمینگ عرضه کرده است که صف لپ تاپ‌های گیمینگ ایسر به همواره به روز نگاه می‌دارد. در این مقاله، قصد داریم نگاهی کوتاه به این لپ تاپ گیمینگ داشته باشیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

طراحی

طراحی و ظاهر لپ تاپ نیترو 5 بسیار متفاوت تر از لپ تاپ های پر زرق و برقی است که هرروز در دفترمان شاهد آن‌ها هستیم که در زمینه‌های بسیار با ظاهر قرمز و مشکیشان خود نمایی می‌کنند. اولین چیزی که هنگام باز کردن لپ تاپ نیترو 5 توجه من را به خود جلب کرد، کیبورد مشکی با نوشته‌های قرمز روی دکمه‌های آن و یک نوار قرمز به دور تاچ پد آن بود. این جزییات به بهترین شکل ممکن به کمک یک لولا که آن‌ها را به صفحه نمایش متصل می‌کند، در کنار یک دیگر قرار گرفته اند. در بالای این شاسی سیاه، شاهد یک پاشیدگی رنگ هستیم که همان لولای این شاسی است. اگر شما یک کیف به رنگ کروم روی دوش خود گذاشته اید و با هدفون بیتس آهنگ گوش می‌کنید، این لپ تاپ درست همان چیزی است که در جایگاه خود کنار این دیگر لوازم قرار می‌گیرد و به شما همان شخصیتی را که می‌خواهید می‌بخشد. بنا به هر دلیلی، این شرکت تصمیم گرفته است تا لوگوی خود در زیر صفحه نمایش را به جای رنگ قرمز پررنگ، با رنگ تیره بنویسد. این لوگو در هنگام تابش نور برق می‌زند.

نکته دیگری که به خوبی طراحی لپ تاپ نیترو 5 را با دیگر لپ تاپ‌های گیمینگ در بازار متفاوت می‌کند، توجه شرکت ایسر به برخی جزییات هندسی در طراحی این لپ تاپ است. زوایای بسیار کمی که در دو گوشه بالایی صفحه نمایش اضافه شده است، شکل هندسی ای شبیه به یک شش ضلعی را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند. بر خلاف دستگاه‌های فرا زمینی و فضایی ها، این زوایا کار به خصوص و ماورایی را به خودی خود انجام نمی‌دهند و تنها زیبا به نظر می‌رسند.

لپ تاپ ایسر نیترو 5 از جنس پلاستیک ساخته شده است. اما، بر خلاف بسیاری از دیگر لپ تاپ‌های هم سطح ساخته شده از جنس پلاستیک، کیفیت ساخت این لپ تاپ بسیار مطلوب است و کاربر با استفاده از آن حس خوبی پیدا خواهد کرد. لولای صفحه نمایش نیز، به خوبی محکم شده است و هنگام باز و بسته کردن صفحه نمایش، شاهد هیچ گونه انعطافی در دیگر اجزای لپ تاپ نشدم.

لپ تاپ نیترو 5 ایسر یک لپ تاپ فوق سبک نیست اما در هنگام حمل آن تا محل مورد نظر نیز، مشکلی برای شما ایجاد نمی‌کند. وزن این لپ تاپ، طبق یادداشت‌هایی که شرکت تولید کننده اش منتشر کرده است، 2.3 کیلوگرم است. در مقایسه وزن این لپ تاپ با دیگر رقبایش، می‌توانیم لپ تاپ FX504 ایسوس را مثال بزنیم که وزنی درست مشابه نیترو 5 ایسر دارد. همچنین، این لپ تاپ از مدل G3 15 دل نیز با اختلاف بسیار ناچیزی (به اندازه 100 گرم) سبک تر است. همچنین، از سوی دیگر، لپ تاپ GL62M 7REX شرکت ام اس آی با وزن 2.4 کیلوگرمی اش از نیترو 5 ایسر سنگین تر است.

درگاه‌ها

در سطح یک دستگاه مقرون به صرفه، نیترو 5 ایسر مجموعه کاملی از درگاه‌های مورد نیاز کاربر را داراست. در سمت راست این دستگاه، شما شاهد جک 3.5 میلیمتری صدا و میکروفون هستید و کمی بالا تر از آن، دو درگاه یو اس بی 2 و درگاه شارژر این لپ تاپ قرار دارد.

همچنین، در طرف راست دو چراغ LED به منظور نمایش نمایش وضعیت شارژ و برق دستگاه تعبیه شده است.

در سمت چپ این لپ تاپ، حتی شاهد پورت‌های بیشتری هستیم. در این سمت این دستگاه، شما در ابتدا شاهد درگاه قفل کینگ استون هستید. پس از آن نیز، پورت لن این دستگاه با برند گیگابایت تعبیه شده است. پایینتر از این پورت لن نیز، درگاه‌های USB Type-C، HDMI، USB 3، USB 3.1 و SD Card Reader قرار داده شده است. پس در مجموع این دستگاه چهار پورت یو اس بی دارد.

صفحه نمایش

متأسفانه، لپ تاپ نیترو 5 ایسر از یک صفحه نمایش 15.6 اینچی IPS مات بهره می‌برد. رنگ‌ها کسل کننده و بی روح به نظر می‌رسند. حتی زمانی که تریلر یک فیلم اکشن را در آن مشاهده می‌کردم هم، تفاوتی با زمانی که بازی می‌کردم نداشت. صفحات وبسایت‌هایی نظیر آمازون و نیویورک تایمز هم در این پنل بسیار گرم تر از چیزی که واقعا هستند نشان داده می‌شدند. خوشبختانه، زمانی که به کمک قابلیت کالیبره کردن تن‌های رنگی صفحه نمایش کمی تن رنگ قرمز و سبز را کم تر کردم این رقت رنگ بسیار بهبود یافت.

از سوی دیگر، تصاویر در این صفحه نمایش فول اچ دی بسیار شارپ و واضح به نظر می‌رسند که یک نقطه قوت برای این لپ تاپ است. به طور مثال، من هنگام مشاهده تریلر یک فیلم فضایی، به خوبی بافت‌های لباس فضایی شخصیت اصلی آن را مشاهده می‌کردم. علاوه بر این، زمانی که سعی داشتم برخی نوشته‌های بسیار ریز در سایت‌های مورد علاقه ام را مطالعه کنم، به لطف شارپنس بسیار خوب این صفحه نمایش، هیچ مشکلی در تشخیص کلمه‌ها نداشتم. نقطه قوت دیگر صفحه نمایش این لپ تاپ، توانایی آن در مات نگه داشتن صفحه و عدم ایجاد بازتاب در صفحه نمایش بود. این مورد، حتی در شرایط پر نور نیز امتحان شد و شاهد هیچ گونه بازتابی در صفحه نمایش این دستگاه نبودیم.

بر مبنای آزمایشاتی که ما انجام دادیم، صفحه نمایش این دستگاه تنهای می‌تواند 69 درصد طیف رنگ‌های sRGB را تولید کند. چنین نتیجه بسیار ضعیفی در سری صفحه نمایش‌های گیمینگ ضعف بزرگی محسوب می‌شود. طبق استاندارد، صفحه نمایش‌های گیمینگ باید توانایی تشخیص 92 درصد از طیف رنگ‌های sRGB را داشته باشند. همچنین، لپ تاپ GL62M 7REX ام اس آی، در این آزمایش توانست به نمره 152 درصد که دو برابر لپ تاپ نیترو 5 است دست پیدا کند.

صفحه نمایش این دستگاه بسیار روشن است. درجه روشنایی صفحه نمایش این لپ تاپ 257 نیت است. این حتی دو پله بیشتر از میانگین استاندارد درجه روشنایی لپ تاپ‌های سطح گیمینگ است. لپ تاپ GL62M 7REX ام اس آی نیز با درجه روشنایی 198 نیت بسیار پایینتر از نیترو 5 ایسر قرار دارد.

صدا

با این که اسپیکر‌های لپ تاپ نیترو 5 توانایی ایجاد صدای بلندی برای محدوده یک اتاق متوسط را دارند، مطمن باشید که شما نمی‌خواهید درجه بلندی صدای این لپ تاپ را بیشتر از 80 درصد ببرید. زمانی که من با حد اکثر بلندی صدا به گوش کردن آهنگی از یک گروه معروف پرداختم، صدای آلات موسیقی پس زمینه به اندازه ای بلند بود که باعث تولید صدایی نا هنجار و خشن شده بود. حد اقل، من هیچ گونه نا هماهنگی و ضعف در تشخیص صدایی را توسط این لپ تاپ متوجه نشدم.

در ولوم‌های پایین تر نیز، اسپیکر‌های نیترو 5 به خوبی نیاز‌های شم ارا برطرف می‌کنند اما چیز زیادی برای نوشتن در مورد آن‌ها وجود ندارد. بخش‌های صوتی این دستگاه به خوبی صدا‌های بلند، متوست و ضعیف را تفکیک می‌کنند و با یک دیگر تراز می‌کنند. این نقطه قوت بزرگی برای بخش خروجی صوتی این دستگاه است. من حتی زمانی که به "The Matrix” گوش می‌کردم صدای ضعیف ترین درام بیس را می‌شنیدم. اما متأسفانه، با توجه به خواننده‌های امروزی که آهنگ‌های بی محتوایی تولید می‌کنند، تجربه آهنگ گوش کردن با این لپ تاپ بسیار خدشه دار می‌شود.

کیبورد و تاچ پد

دکمه‌های کیبورد این لپ تاپ علاوه بر داشتن نور زیرین به رنگ قرمز، ارتفاعی برابر 1.6 میلیمتر دارند که با توجه به استاندارد‌های این رده یعنی 1.5 تا 2 میلیمتر بسیار مورد قبول است. اما این ارتفاع باز هم، حس نرمی و زبری اسفنجی آن را که در نهایت تجربه تایپ کردن طولانی مدت را نا خوشایند می‌سازد را برطرف نکرده است. با این که این کبیورد به خوبی بی سر و صدا است، اما گیمر‌های قدیمی دلشان برای آن صدای کلیک وابسته کننده دکمه‌ها هنگام بازی کردن تنگ خواهد شد.

با این که کیبورد نیترو 5استاندارد‌های شخصی من را دارا نیست، اما باز هم سرعت تایپ کردن من را کاهش نمی‌داد. من توانستم امتیاز 109 کلمه بر دقیقه و دقت 95.3 درصد را در سایت تست تایپینگ 10fastfingers.com بدست بیاورم. این امتیاز‌ها به طور محسوسی بسیار بیشتر از توانایی‌های من با لپ تاپ فعلی خودم بود.

از سوی دیگر، تاچ پد 4.3X3 اینچی نیترو 5 با داشتن فضای کافی، توانست همه حالت‌های حرکتی ویندوز 10 را که در آن امتحان می‌کردم را تشخیص دهد. حتی آن‌هایی که بسیاری از کاربران از آن‌ها اطلاعی ندارند. یک کلیک چهار انگشته اکشن سنتر ویندوز را باز کرد، یک کلیک سه انگشته کرتانا را باز کرد و یک سوایپ سه انگشته به چپ و یا راست هم به من اجازه حرکت بین پنجره های ویندوز را می‌داد.

بازی کردن، گرافیک و واقعیت مجازی

درست همانند پیشینیانش، نسخه 2018 نیترو 5 نیز با داشتن کارت گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1050 Ti با دارا بودن 4 گیگ حافظه گرافیکی، بازدهی بسیار خوبی نسبت به قیمتش دارد. حتی شما می‌توانید سنگین ترین بازی‌های گرافیکی را با تنظیماتی کمی پایینتر از حد اکثر تنظیمات بازی کنید. به طور مثال، این پردازنده گرافیکی توانست بازی Rise of the Tomb Raider را با حد اقل تنظیمات گرافیکی با 51 فریم بر ثانیه روی رزولوشن فول اچ دی اجرا کند. با توجه به حد اقل 30 فریم بر ثانیه استاندارد برای گیمینگ، این 21 فریم اضافه ای که در این بازی شاهد بودیم بسیار راضی کننده است. همچنین این پردازنده گرافیکی توانست در بازی سبک تری همانند DiRT 3 به 90 فریم بر ثانیه دست پیدا کند.

اما کارت گرافیک میان رده نیترو 5 نتوانست از پس بازی‌های گرافیکی تری همانند Metro: Last Light بر بیاید. به طور مثال ما هنگام بازی کردن Metro: Last Light in شاهد افت فریم بازی تا  21 فریم بر ثانیه بودیم. همچنین، هنگام بازی کردن هیتمن توانستیم این بازی را با 42 فریم بر ثانیه بازی کنیم. البته، این میزان fps پایینتر از حد استاندارد 55 فریمی آن برای لپ تاپ‌های میان رده است. شر چنین شرایط مشابهی، لپ تاپ G3 15 دل توانست این بازی را با 45 فریم بر ثانیه و لپ تاپ G62M 7REX ام اس آی توانست این بازی را با 46 فریم بر ثانیه اجرا کند.

ایسر با عرضه این لپ تاپ، پشتیبانی از واقعیت مجازی را به این سری بازگردانده است. زمانی که ما SteamVR را روی این لپ تاپ اجرا کردیم، توانست امتیاز 3.4 را کسب کند. رقیب مشابهش G3 15 نیز توانست امتیاز 3.3 را کسب کند. G62M 7REX نیز، امتیاز 3.4 را کسب کرد که همه آن‌ها پایینتر از میانگین استاندارد این سطح از دستگاه‌ها یعنی 5.7 هست.

اما به هر حال، بازدهی این لپ تاپ ترکیبی بود. در برخی مواقع خوب و در برخی مواقع بد. اما به هر حال، شما مشابه بهتری را در این بازی قیمتی پیدا نخواهید کرد.

عملکرد

لپ تاپ نیترو 5 ایسر توانست به خوبی پا به پای من با عادت‌ها و خواسته‌های سخت گیرانه ام پیش بیاید و نیاز‌های مرا برطرف کند. من توانستم بیش از ده‌ها تب در مرورگر گوگل کروم را باز کنم و در کنار آن به کار کردن در محیط مایکروسافت ورد بپردازم و ذره ای کندی در سیستم هم مشاهده نکردم.همچنین، من در یکی از تب‌ها داشتم یک ویدیوی فول اچ دی را پخش می‌کردم و در دیگری بلتفیلد 5 را در توییچ با رزولوشن فول اچ دی استریم میکردم

با این وجود، من با دیدن امتیاز 14219 این لپ تاپ در Geekbench 4.1 که عملکرد کلی سیستم را در نظر می‌گیرد سوپرایز نمی‌شوم. این امتیاز با عملکرد لپ تاپ دل G3 15 در همین تفاوت زیادی ندارد. این لپ تاپ هم 14976 امتیاز را کسب کرد و لپ تاپ ایسوس FX504 هم توانست صد امتیاز کمتر از لپ تاپ دل کسب کند. همچنین، میانگین بنچمارک استاندارد Geekbench برای لپ تاپ‌های گیمینگ در این سطح نیز 14291 است.

حتی تأثیر گذار تر از همه این ها، عملکرد بی نظیر این لپ تاپ برای انتقال فایل است. زمانی که من می‌خواستم 4.97 گیگابایت فایل را از یک درایو این لپ تاپ در دیگری بریزم، بسیار شگفت زده شدم. این لپ تاپ انتقال فایل مرا در 16 ثانیه به اتمام رساند. این زمان حتی کمی کمتر از میانگین زمان انتقال فایل با همین حجم در استاندارد‌های لپ تاپ‌های گیمینگ است. طبق استاندارد ها، این حجم از فایل باید در طول 41 ثانیه کپی شود. این سرعت نشان دهنده سرعت انتقال 318 مگابایت بر ثانیه است. برای مقایسه، می‌توانیم این سرعت این انتقال فایل را در نیترو 5 ایسر و FX504 ایسوس مقایسه کنیم. چنین انتقالی در لپ تاپ ایسوس تنها با سرعت 94.5 مگابایت بر ثانی هانجام شد. یعنی یک پنجم سرعت انتقال فایل در لپ تاپ ایسر.

نیترو 5 بر خلاف انتظار نتوانست همین روند خوب را در تست ویدیو ادیتور‌های Excel Macro و Handbrake پیش ببرد. این لپ تاپ تست Excel  را در یک دقیقه و بیست ثانیه به اتمام رساند. این بسیار کند تر از میانگین استاندارد لپ تاپ‌های مقرون به صرفه گیمینگ یعنی یک دقیقه و نه ثانیه است. به طور مثال، لپ تاپ G3 15 دل همین تست را در مدت زمان 53 ثانیه به اتمام رساند. زمانی که نوبت به تست‌های 4K رسید حتی شرایط بدتر هم شد. این لپ تاپ تست ویدیو‌های 4K را در مدت 17 دقیقه و 22 ثانیه به اتمام رساند. این در حال است که میانگین استاندارد برای این رده 14 دقیقه و 37 ثانیه است.

عمر باتری

عمر باتری این لپ تاپ درستدر میانه‌های راه عمر باتری لپ تاپ‌های مقرون به صرفه و میان رده گیمینگ است. باتری این لپ تاپ پس از گذشت 4 ساعت و 44 دقیقه در تست Laptop Battery Test 2.0 که شامل وب گردی متداول با روشنایی 150 نیت صفحه نمایش است به طور کامل تمام شد. این حدودا یک ساعت کمتر از 5 ساعت و 30 دقیقه ای است که در تبلیغات به نمایش در آمد و 8 دقیقه هم، کمتر از استاندارد 4 ساعت و 52 دقیقه ای  این رده است. رقیب‌های هم رده ای چون مدل G3 15 دل به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از این لپ تاپ روشن ماندند. لپ تاپ G3 15 دل توانست در این تست 6 ساعت و 37 دقیقه دوام بیاورد. دو رقیب دیگر نیز، درست بر خلاف لپ تاپ شرکت دل نتیجه ضعیف تری داشتند. لپ تاپ FX504 ایسوس در مدت 3 ساعت و 57 دقیقه و لپ تاپ GL62M 7REX ام اس آی در مدت 3 ساعت و 3 دقیقه شارژ باتریشان تمام شد. پس هنوز هم، عمر باتری این لپ تاپ را می‌توان نقطه قوتی برای آن شمرد.

گرمایش

مدیریت گرمایش لپ تاپ بیشتر از هر چیزی مورد توجه گیمر هاست؛ چرا که می‌خواهند عنوان‌های به روز تر و گرافیکی تری را اجرا کنند. در این زمینه، نیترو 5 عملکرد قابل قبولی دارد. هرچند قسمت پایینی این لپ تاپ هنگام بازی کردن یک بازی فول اچ دی در یوتیوب به مدت 15 دقیقه به دمای 35 درجه سانتیگراد رسید. دمای فضای میان کلید‌های H و G نیز، در این زمان 34 درجه سانتیگراد بود.

وب کم

از هیچ نظر نمی‌توان این مورد را به طرز قشنگی بیان کرد. وب کم 1280X720 پیکسلی این لپ تاپ افتضاح است. تصاویری که وب کم این لپ تاپثبت می‌کند بسیار نقطه نقطه ای و نویزی است. چنین شرایطی حتی در نور کافی نیز ادامه دارد و تصاویر این وب کم اصلا کیفیت قابل قبولی ندارند. این لپ تاپ اصلا برای استریمر‌های که تصویر خود را کنار بازیشان پخش می‌کنند اصلا مناسب نیست. کاربرانی که با این سطح از بودجه قصد دارد این لپ تاپ را بخرند و به استریم کردن بپردازند باید نگاهی نیز به وب کم‌های مناسب درون بازار داشته باشند

نرم افزار و گارانتی

لپ تاپ نیترو 5 دسته ای از نرم افزار‌های اختصاصی ایسر را به صورت پیشفرض داراست. این نرم افزار ها، شامل abFiles و abPhotos می‌شود که به شما اجازه می‌دهند فایل‌های خود را به صورت بیسیم و از طریق یک شبکه خانگی به هر دستگاهی ارسال کنید. شما همچنینی Acer Recovery Manager  و Acer Care Center را خواهید داشت. نرم افزار‌هایی که به شما کمک می‌کنند لپ تاپ خود را در بهترین وضعیت نگاه دارید.

همچنین این لپ تاپ در حجمه نرم افزار‌های از پیش نصب شده خود دارای چند نرم افزار ایمنی لپ تاپ ساده نیز است. همچنین، شما نرم افزار‌های موزیلا فایرفاکس، نتفلیکس، PowerDirector و نرم افزار ادیت ویدیو و تصایور ایسر را به صورت از پیش نصب شده در این لپ تاپ مشاهده خواهید کرد.

ایسر همچنین گارانتی محدود یک ساله را به پورت‌ها و کارکرد این دستگاه اختصاص داده است.

قیمت و تنظیمات

لپ تاپ ایسر نیترو 5 ای که من بررسی کردم دارای یک پردازنده Intel Core i5-8300H و 8 گیگابایت رم DDR4 و 256 گیگابایت حافظه SSD بود. برای پشتیبانی از بازی‌های روز نیز، این لپ تاپ از یک کارت گرافیکی انویدیا GeForce GTX 1050 Ti بهره می‌برد که دارای 4 گیگابایت حافظه گرافیکی GDDR5 است. مدل پایه این لپ تاپ یک نیترو 5 750 دلاری است که کارت گرافیک آن از مدل GeForce GTX 1050 Ti به مدل پایه یعنی GeForce GTX 1050  تغییر یافته است و هارد آن نیز، به جای SSD، یک هارد یک ترابایتی HDD با سرعت 7200 دور بر دقیقه است.

در صورتی که نمی‌دانید کدام پردازنده مرکزی برای لپ تاپ شما بهتر است و یا کدام یک از پردازنده‌های موجود در لپ تاپ‌های رقیب برای نیاز‌های شما مناسب تر است، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم مقاله "کدام یک از پردازنده‌ی لپ تاپ برا شما مناسب است؟” را مطالعه کنید.

سخن پایانی

لپ تاپ نیترو 5 ایسر یک لپ تاپ قابل رقابت با لپ تاپ‌های دیگر کمپانی‌ها در بازار برای گیمر‌هایی است که می‌خواهند روزانه به بازی کردن عنوان معروف بپردازند و هزینه بیشتری جز خرید لپ تاپ پرداخت نکنند. این لپ تاپ از همه پورت‌هایی که ممکن است به آن‌ها احتیاج پیدا کنید بهره می‌برد، یک کارت گافیکی میان رده GeForce GTX 1050 Ti را دارد و نسخه 850 دلاری آن که از یک حافظه SSD نیز بهره می‌برد عملکرد کلی بسیار مناسبی دارد.

متأسفانه لپ تاپ نیترو 5 با داشتن یک صفحه نمایش نا مطلوب که رنگ‌ها را بسیار مرده نشان می‌دهد مخاطب خود را نا امید می‌کند. این لپ تاپ از وب کم نا مطلوبی بهره می‌برد. کیبورد آن نیز، هنگام فشرده دکمه هایش صدای کلیک نمی‌دهد. این مورد با توجه به سلیقه کاربران، می‌تواند نقطه مثبت یا منفی باشد. با توجه به دلایل گفته شده، هنوز هم، لپ تاپ Inspiron 15 7000  کمپانی دل در صدر لپ تاپ‌های گیمینگ زیر 1000 دلار قرار دارد.

در پایان، شما را به بررسی مشخصات سخت افزاری این لپ تاپ دعوت می‌کنیم.





منبع : LAPTAP MAG
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار