کد خبر: ۱۷۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران از پوشش اینترنت پرسرعت( LTE ) و تلفن همراه از طریق کشتی هوایی طنابی در استان خبر داد.

به گزارش آی تابناک : یداله طهماسبی فناوری اطلاعات در هفته جاری، به همت کارگروه تخصصی ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیریت بحران کشور و با همکاری اداره کل ICT استان، برای نخستین بار از کشتی طنابی هوایی جهت پوشش تلفن همراه و اینترنت پرسرعت در زمان بحران رونمایی شود.

وی افزود: ارتباطات، ستون فقرات مدیریت بحران است و بدون ارتباطات در زمان بحران جمع آوری و تحلیل اطلاعات، مدیریت منابع و امداد رسانی دچار اختلال می شود و به همین دلیل بر آن شدیم تا همزمان با سفر جهرمی، وزیر ارتباطات به استان از این ابزار که وسیله‌ای برای حفظ ارتباطات در شرایط اضطرار است رونمایی کنیم.

مدیرکل فناوری و ارتباطات مازندران با اشاره به اینکه بالون مذکور مانعی برای آنتن دهی نداشته و این باعث می‌شود تا نسبت به آنتن‌های BTS زمینی تشعشع کمتری داشته باشد، از این موضوع به عنوان یکی از مزیت های مهم این بالون هوایی یاد کرد.دارا بودن این تکنولوژی سبب شده ایران اسلامی به همت جوانان و مهندسان ایرانی جز کشورهای برتر در این زمینه در سطح جهان مطرح باشد.

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران از سفر آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مازندران خبر داده و گفته است وی ضمن افتتاح چند طرح و پروژه مهم در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در چندین جلسه مهم استان نیز سخنرانی می‌کند.

احمد مظفری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بعد ازظهر روز چهارشنبه 13 تیرماه در جلسه شورای اداری مازندران سخنرانی می کند، حضور در شبکه تلویویونی سیمای مازندران و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان از جمله برنامه های نخستین روز حضور وزیر ارتباطات در مازندران است.

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران ادامه داد: در روز پنج شنبه 14 تیرماه برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در گلزار شهدای ساری و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، آغاز و در ادامه پروژه سیماک در روستای آکند ساری و پروژه های اپراتورها و شرکت های تابعه وزارت ارتباطات افتتاح خواهد شد.

مظفری تصریح کرد: با توجه به اینکه وزیر ارتباطات وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران نیز است برگزاری جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با حضور وی از جمله برنامه هایی است که روز پنج شنبه در استانداری مازندران برگزار می شود.

وی افزود : جلسه با فعالین حوزه ICT و جوانان و نخبگان و حضور در نشست مشترک مدیران و فعالان اقتصادی شهرستان های محمود آباد و نور در دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان نور از دیگر برنامه های دومین روز حضور دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان مازندران است.


کشتی طنابی



منبع : ایسنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار