کد خبر: ۱۷۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
شرکت AMD در سال 2016 نخستین گروه از کارت گرافیک های Polaris را راهی بازار کرده و در سال 2017 نیز با اعلام نسخه Polaris Refresh، آنها را در سری 500 ریبرند کرد. تغییر در فرکانس سیلیکون، مهم تغییر کارت گرافیک های ستاره قطبی محسوب می شد. کمی پس از آن، غول سرخ تراشه کارت گرافیک های Vega را برای پوشش سطح پرچمداران وارد بازار کرده بود اما تا کنون خبری از شارژ جدید میان رده های رو به بالای آن در دست نیست.
به گزارش آی تابناک : مجموعه Chiphell که همین دیروز هم اطلاعات و تصاویر بنچمارکهای AMD Ryzen 3 2300X سر و صدای زیادی به پا کرده بود، اینک ادعا می کند که AMD برای بار سوم بر روی معماری ستاره قطبی مانور می دهد! یکی از خصوصیات AMD، ارائه یک معماری و بازی با آن تا چند سال بعد است. یکی از دلایل فروش کمتر کارت گرافیک های آن به نسبت انویدیا نیز همین مسئله است. اما باز هم باید خدار را شکر کنیم که انویدیا بدون رقیب نبوده و قیمت گذاری آن تحت تاثیر رقیب هم میهن خود است!

به هر حال Chiphell در مطلب خود ادعا می کند که AMD در سومین تلاش خود بر روی Polaris، از لیتوگرافی 12 نانومتری استفاده کرده و سیلیکون پرچمدار آن Polaris 30 نام دارد که احتمالا کارت گرافیک های سری 600 را رقم خواهند زد. عملکرد سری 600 تا 15% سریعتر از سری 500 خواهد بود. این برای نخستین بار نیست که شایعه تولید مجدد ستاره قطبی به گوش می رسد. احتمال افزایش فرکانس نیز در آنها مطرح است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار