کد خبر: ۱۷۷۷۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
شرکت کره‌ای هیوندای در گذشته از نسخه برقی کراس‌اوور کونا رونمایی کرده بود. به تازگی قیمت این خودرو مشخص شده است.

به گزارش آی تابناک : شرکت هیوندای قیمت و مشخصات مدل برقی کونا را منتشر کرد. این خودرو دارای قیمت پایه 29495 پوند است. این محصول در سه تریم مختلف عرضه می‌شود که خریداران می‌توانند نمونه مورد نظر خود را از میان آن‌ها سفارش دهند. مدل SE هیوندای کونا برقی از نمایشگر 7.0 اینچی لمسی با قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید Auto، سنسورهای پارک عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم تهویه مطبوع و سیستم ورود بدون کلید بهره می‌برد. در این خودرو از یک موتور برقی با قدرت 133 اسب بخار استفاده شده و دارای یک باتری 39 کیلوواتی لیتیوم یونی است.

نمونه گران‌تر این خودرو با نام Premium و قیمت پایه 30870 پوند عرضه می‌شود. این مدل به چراغ‌های LED، سنسور پارک جلو، سیستم سرگرمی با نمایشگر 8 اینچی، سیستم ناوبری و سیستم صوتی Hi-Fi مجهز شده است. راننده می‌تواند این خودرو را با ظرفیت‌های مختلف باتری سفارش دهد. نمونه پایه دارای باتری 39 کیلوواتی است با این حال خریدار می‌تواند با پرداخت 3125 پوند هزینه اضافه آن را با باتری 64 کیلووات ساعتی سفارش دهد. در هر دو نسخه از یک موتور برقی 201 اسب بخاری استفاده شده است.

این خودرو در بالاترین مدل خود، Premium SE با قیمت 36295 پوند در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. این مدل دارای چراغ‌های LED، هدآپ دیسپلی، صندلی‌های چرمی به همراه سیستم تهویه و فرمان با سیستم گرم‌شونده است. تمامی مدل‌های مختلف هیوندای کونا به سیستم‌های امنیتی بی‌شماری مجهز شده‌اند. از این سیستم‌ها می‌توان به سیستم ترمز خودکار، سیستم جلوگیری از تصادف در جلو، سیستم هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی اشاره کرد. این خودرو در صورتی که خریدار مایل باشد می‌تواند به سیستم تشخیص نقاط کور نیز مجهز شود. برای سفارش این سیستم باید هزینه جداگانه‌ای را پرداخت کرد.

سرعت مدل دارای باتری 39 کیلوواتی در مدت زمان 9.7 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. در بالاترین مدل شتاب هیوندای کونا به 7.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن به 167 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. گشتاور تولیدی موتور برابر با 395 نیوتون متر است. نمونه مجهز به باتری با ظرفیت بالاتر راننده را تا مسافت بیشتری همراهی می‌کند.

در بررسی‌های رسمی صورت گرفته به وسیله هیوندای، برد مدل مجهز به باتری 64 کیلوواتی برابر با 502 کیلومتر عنوان شده است. مدل مجهز به باتری 39 کیلوواتی تا 312 کیلومتر راننده را همراهی می‌کند. باتری کوچک‌تر با شارژر 7.2 کیلوواتی در مدت زمان 6 ساعت و 10 دقیقه شارژ می‌شود و باتری بزرگ‌تر با همین شارژر پس از 9 ساعت و 40 دقیقه شارژ می‌شود.

ارتفاع نمونه برقی هیوندای کونا در مقایسه با نمونه بنزینی 15 میلی‌متر بیشتر است. طراحی کابین این خودرو تفاوت چندانی با نسخه بنزینی ندارد با این حال از کنسول مرکزی متفاوتی بهره می‌برد. بالاترین مدل این خودرو که به هدآپ دیسپلی مجهز شده اطلاعاتی همانند سرعت، میزان شارژ باقی مانده و همچنین اطلاعات مربوط به مسیر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. توسط این خودرو می‌توان حداکثر 373 لیتر بار حمل کرد. این خودرو در ابتدا توسط هیوندای و به صورت آنلاین به فروش می‌رسد و سپس در سال 2019 نمایندگی‌ها آن را عرضه می‌کنند. در حال حاضر در رابطه با میزان فروش این خودرو در بازار نمی‌توان اظهار نظری کرد. 




منبع : auto express
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار