کد خبر: ۱۷۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۱ - ۱۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 03
در ماه‌های اخیر بازار شایعات پیرامون دستگاه انقلابی مایکروسافت یعنی سرفیس فون حسابی داغ شده است. پیشتر گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن داشتند که مایکروسافت تا انتهای سال جاری میلادی این دستگاه را عرضه خواهد کرد، اما برخی شایعات جدید اشاره به این مسئله دارند که به‌ دلیل آماده نبودن بستر نر‌م‌افزاری اندرومدا، عرضه سرفیس فون در سال جاری میلادی رخ نخواهد داد.شاید با جرات بتوان گفت که تاکنون هیچ محصولی در دنیای فناوری به اندازه سرفیس فون یا دستگاه اندرومدا شایعات و گمانه‌زنی‌ها را پیرامون خود ندیده است.

به گزارش آی تابناک : پتنت‌های متعددی که مایکروسافت در مورد سرفیس فون به ثبت رسانده و البته شایعاتی که تاکنون از کمپ ردموند به بیرون درز کرده است، همگی حکایت از آن دارند که تحقیق و توسعه این دستگاه به‌صورت جدی در دستور کار تیم سرفیس قرار دارد.

شایعاتی که اخیرا در مورد همکاری مایکروسافت و کوالکام برای استفاده از پردازنده اسنپدارگون 1000 در سرفیس فون افسانه‌ای منتشر شده، باعث شده تا افکار عمومی خود را برای عرضه این محصول در سال جاری میلادی آماده کنند. اما گزارشات غیر رسمی که به‌دست خبرنگار سایت ZDNET رسیده حکایت از آن دارند که احتمال عرضه دستگاه اندرومدا یا همان سرفیس فون افسانه‌ای در سال جاری کمرنگ شده است.

ماری جو فولی براساس اطلاعاتی که از منابع خبری خود کسب کرده عنوان داشته که سیستم‌ عامل اندرومدا که در حقیقت قدرت بخش سرفیس فون خواهد بود هنوز آماده نیست و در به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 یعنی رداستون 5 حاضر نخواهد بود. به بیان دیگر با توجه به وسعت پروژه در حال انجام مهندسان و متخصصان مایکروسافت قادر نخواهند بود تا براساس پیش‌بینی‌ها گذشته، این نسخه جدید از ویندوز 10 را در قالب به‌روزرسانی آتی ویندوز 10 آماده سازند.این تاخیر تا اندازه‌ای ناشی از برنامه‌ریزی خاص مایکروسافت و البته توجه زیاد به کیفیت محصول نهایی است، که در این صورت اقدامی سنجیده به‌شمار می‌رود. چرا که اگر از کاربران ویندوز 10 موبایل باشید حتما به‌خاطر دارید که عرضه لومیا 950 اکس ال با سیستم عامل نه چندان آماده ویندوز 10 موبایل آسیب بزرگی به اطمینان طرفداران وارد کرد.

از سوی دیگر برخی بر این باور هستند که نباید انتظار عرضه سرفیس فون را در آینده نزدیک داشت. به‌باور این افراد مایکروسافت هنوز جامعه هدف با جمعیت کافی برای عرضه دستگاه نوآورانه و سیستم عامل اندرومدا پیدا نکرده است. به اعتقاد این دسته از افراد عدم اطمینان این شرکت به وجود نیاز به دستگاهی با دو نمایشگر باعث شده تا عرضه محصول در آینده نزدیک در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد.

البته نباید از یاد برد که مایکروسافت تاکنون به‌صورت رسمی در مورد عرضه این دستگاه در سال 2018 صحبتی به میان نیاورده است و زمان عرضه محصول تماما براساس پیش‌بینی خبرنگاران بوده است.شایعات منتشر شده حکایت از آن دارند که دستگاه اندرومدا یا همان سرفیس فون محصولی با دو نمایشگر است که توسط یک لولای ویژه به یکدیگر متصل شده‌اند. این محصول البته پتانسیل موفقیت را می‌تواند داشته باشد، چرا که برخلاف روالی که مایکروسافت در زمان ویندوز 10 موبایل و ویندوزفون داشت، فلسفه وجودی اندرومدا رقابت مستقیم با دو سیستم‌عامل مطرح گوشی‌های هوشمند یعنی اندروید و ios نیست. در حقیقت دسته‌بندی جدیدی که این دستگاه تعریف خواهد کرد، می‌تواند باعث جذب مشتریان خاص خود شود.

اگر به گذشته برگردیم مشاهده خواهیم کرد که مایکروسافت پیشتر تجربه متوقف کردن یک پروژه را داشته است، تبلت کوریر و سرفیس مینی دو محصول عمده پیشین این شرکت هستند که توسعه آنها در مراحل پایانی متوقف شد و در نتیجه هرگز رنگ بازار را به خود ندیدند.

اگر مایکروسافت تصمیم داشته باشد تا سرفیس فون را دیرتر عرضه کند، چندان عجیب نخواهد بود. درست است که دستگاهی با دو نمایشگر و پشتیبانی از قلم بسیار هیجان‌انگیز است، اما در صورتی که بستر نر‌م‌افزاری آن آماده و پخته نباشد در همان ابتدا محکوم به شکست خواهد بود. منابع خبری ماری جو فولی عنوان کرده‌اند که البته این مسئله به معنی توقف و کنار گذاشته شدن پروژه اندرومدا نیست. دستگاه اندرومدا یا جانشین آن (با هر نامی که داشته باشد) در نهایت زمانی به‌عنوان تلاشی در جهت تحقق ایده اصلی اندرومدا وارد بازار خواهند شد: دستگاه ویندوزی با دو نمایشگر و البته قابل حمل.

در حقیقت ممکن است مایکروسافت دستگاهی قابل حمل با دو نمایشگر که قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های وین 32 را داشته باشد روانه بازار سازد. چرا که احتمال موفقیت چنین دستگاهی در قیاس با دستگاهی که صرفا توان اجرای اپلیکیشن‌های یونیورسال را دارا باشد، به مراتب بیشتر است.

نظر شخصی من به‌عنوان نویسنده این خبر این است که تاخیر در عرضه محصول در جهت ارایه محصولی کاملا آماده و مهیا اقدامی سنجیده از سوی مایکروسافت خواهد بود. در صورتی که این شرکت محصولی نه چندان آماده و پخته را رونمایی کند از دو جهت ضربه خواهد خورد. از یکسو اعتماد مشتریان به برند سرفیس که اکنون بسیاری آن را برترین نمونه در دنیا می‌دانند مخدوش خواهد شد. از سوی دیگر رقبا با مشاهده محصول عرضه شده مایکروسافت قادر خواهند از آن کپی کرده و با برطرف کردن مشکلات آن، بازی را به نفع خود به پایان برسانند.شاید با خود بگویید در صورتی که مایکروسافت قصد عرضه سرفیس فون را در سال جاری ندارد، چرا میزان اخبار و شایعات درز شده در مورد آن شدت زیادی پیدا کرده است؟ باید به یاد داشت در دنیای فناوری هر خبر یا شایعه‌ای که در مورد یک محصول در دست توسعه منتشر می‌شود، با هماهنگی شرکت سازنده صورت می‌گیرد. در هر حقیقت مایکروسافت با انتشار شایعات در مورد دستگاه اندرومدا در وهله اول درنظر داشته تا نشان می‌دهد تولید این محصول همچنان ادامه داشته و بخشی از ترافیک خبری را به سمت خود بکشاند. از سوی دیگر با انتشار اخبار این محصول و بازخوردهای کاربران این شرکت قادر است تا میزان اشتیاق کاربران به محصول جدید خود و میزان موفقیت آن را بسنجد.

آنچه که مسلم است تنها گذر زمان است که می‌تواند پاسخ قاطع را به ما بدهد. دیدگاه شما چیست؟ آیا 2018 سال تولد سرفیس فون لقب خواهد گرفت؟



منبع : zdnet
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار