کد خبر: ۱۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۱۱ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 02
محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفته گذشته با انتشار فهرست شرکت های دریافت کننده دلار 4200 تومانی برای واردات گوشی هوشمند وعده داد که بازار موبایل کشور در طول 10 روز آینده به تعادل میرسد. جهرمی حالا در راستای ادامه مبارزه با مفاسد اقتصادی و مقابله با گران فروشی در حوزه خرید و فروش گوشی های هوشمند به خبرگزاری فارس اعلام کرده است که مجموعه ای تحت عنوان "کمیته ثبت تلفن همراه" تشکیل شده است.
به گزارش آی تابناک : کمیته فوق متشکل از وزارت صنعت و معدن، تجارت، وزارت اقتصاد، وزارت اطلاعات و گمرک، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سازمان حمایت و سازمان تعزیرات می باشد. این کارگروه قرار است که کار خود را با مدیریت سازمان تنظیم و مقررات جلو ‌ببرد و اخباری که در این حوزه مطرح می‌شود، در اینجا مورد بحث قرار گرفته و پردازش خواهند شد.

وزیر ارتباطات در خصوص اینکه گفته شده یکی از شرکت‌های واردکننده گوشی تلفن همراه شرکت دام و طیور بوده است، اینگونه توضیح داد:

حالا به صورت خاص این اخباری که در این حوزه مطرح شده است را بنده گزارش نگرفتم اما طبیعتاً تمام این اخبار به دست این کارگروه رسیده است و در حال ارزیابی بر روی این مسئله هستند.

آذری جهرمی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد که درباره این موضوعات حتماً نیاز به شفاف‌سازی است  اما اینکه این خبر همه ابعاد کار باشد را نمی‌دانم ولی طبیعتاً مجوزهای واردات را وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر کرده است و احتمالاً بر اساس روال‌های قانونی که داشتند بوده است و انشالله خودشان در این زمینه شفاف‌سازی انجام خواهند داد. اکنون در مرحله بازرسی از شرکت‌ها هستند که انشالله تکمیل بشود، اطلاع‌رسانی در این زمینه انجام خواهد شد.

اما روز گذشته بانک مرکزی هم لیست شرکت های دریافت کننده ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات گوشی موبایل را منتشر کرد که این لیست با فهرست منتشر شده از سوی وزارت ارتباطات اختلافاتی دارد، جهرمی در حساب توئیتر خود در خصوص این اختلاف اینگونه توضیح داد:

اختلاف آماری بین لیست منتشر شده توسط وزارت ارتباطات و لیست بانک مرکزی گزارش شده است. گزارش وزارت ارتباطات مربوط به اول فروردین تا ۲۹ خرداد است و این درحالی است که بازه گزارش بانک مرکزی مربوط به ۲۱ فروردین تا ۹ تیر است. گزارش بانک مرکزی دقیق تر است.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار