کد خبر: ۱۷۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 01
گوگل اخیرا 22 میلیون دلار در سیستم عامل KaiOS گوشی های نوکیا سرمایه گذاری کرده است. در حالی که گوگل با سیستم عامل اندروید تغییرات عظیمی در دنیای تکنولوژی ایجاد کرده، قصد دارد تا سیستم عامل KaiOS را در گوشی های خاص ارائه کند.

به گزارش آی تابناک : این سیستم عامل سال گذشته توسط نوکیا مورد استفاده قرار گرفته و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. شاید این سرمایه گذاری گوگل کمی عجیب به نظر برسد اما نتایج خوبی را همراه خواهد داشت. گوگل و KaiOS در سرویس های مختلف اعم از Google Maps، Google Assistant، YouTube و جستجوی گوگل باهم همکاری داشته اند؛ در نتیجه همکاری این دو در راستای این سیستم عامل جدید نیز نتایج خوبی را به همراه خواهد داشت.

سیستم عامل KaiOS یک سیستم عامل تحت وب است و برای ساخت و توسعه اپلیکیشن های این سیستم عامل باید از HTML5، جاوا اسکریپت و CSS استفاده کرد در نتیجه توسعه اپلیکیشن های این سیستم عامل ساده تر خواهد بود. در این سیستم عامل نیز مانند اندروید، تمامی سرویس های گوگل ارائه شده است و کاربران می توانند از آن ها بهره ببرند. در واقع این سیستم عامل اکنون در feature phone ها در دسترس است و تاکنون بیش از 40 میلیون از این گوشی ها فروخته شده است. گوگل در این سیستم عامل تلاش کرده تا حجم و تعداد برنامه های از پیش نصب شده را به 1 گیگابایت کاهش دهد تا فضای کافی در اختیار کاربران قرار داشته باشد. این در حالی است که این میزان در گوشی های اندرویدی 3 گیگابایت است. به طور کلی دستگاه های فیچرفون با سیستم عامل KaiOS از 512 مگابایت رم و از 4 گیگابایت حافظه ذخیره سازی برخوردار هستند.

در نهایت باید بگوییم که اگر گوگل کارایی سیستم عامل KaiOS  را افزایش دهد، ممکن است به زودی شاهد جایگزینی این سیستم عامل با اندروید باشیم. به طور کلی گوگل برنامه ها و سرمایه گذاری هایی جدی در هوشمند سازی سیستم عامل KaiOS دارد.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار