کد خبر: ۱۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۱۰ تير ۱۳۹۷ - 2018 July 01
چند روز پیش، مایکروسافت بیلد جدیدی برای کاربران اینسایدر حلقه‌ی فست منتشر کرد. در این بیلد جدید، مایکروسافت ویژگی جدیدی به مایکروسافت اج اضافه کرده است که با آن می‌توان از پخش خودکار ویدئوها جلوگیری کرد. هر چند که مایکروسافت اولین شرکتی نیست که در مرورگرش چنین چیزی را اضافه می‌کند، چرا که گوگل نیز قابلیت مشابه‌ای به کروم اضافه کرده است که به صورت خودکار ویدئوها را بی صدا می‌کند.

به گزارش آی تابناک : این اقدام برای این صورت گرفته است تا به هنگام جست و جو در اینترنت ویدئویی به صورت تصادفی در پس زمینه پخش نشود. همچنین مایکروسافت در این ویژگی جدید سه حالت مشخص کرده است که کاربران با توجه به نیازشان می‌توانند یکی از این سه گزینه را انتخاب کنند.

  • حالت Allow، حالت پیش فرض است و همانند قبل اگر ویدئویی در سایتی موجود باشد به صورت خودکار در پس زمینه پخش خواهد شد و از پخش شدن آن جلوگیری نمی‌کند.
  • حالت Limit پخش خودکار را فقط به ویدئوهایی که بی صدا هستند محدود می‌کند و دیگر با صدای ناگهانی ویدئوها غافلگیر نمی‌شوید. پس از ورود به سایت، اگر در صفحه‌ی وب جدید بر جایی کلیک کنید، پخش خودکار دوباره فعال می‌شود و در همان صفحه به صورت فعال باقی می‌ماند.
  • حالت Block از پخش خودکار همه‌ی ویدئوها در در تمام سایت‌ها جلوگیری می‌کند، البته این تا وقتی است که خودتان اقدام به پخش آن ویدئو کنید. به خاطر داشته باشید که این حالت ممکن است با بعضی از سایت‌ها، به علت به زور وارد عمل کردن این حالت، کار نکند و ممکن است مجبور شوید چندین بار روی یک صوت یا ویدئو کلیک کنید تا به درستی شروع به پخش شدن کند. بعضی سایت‌ها هم که ممکن است به طور کامل بارگذاری نشوند، در این حالت شما می‌توانید پخش خودکار را مورد به مورد فعال کنید (یا حتی غیر فعال کنید). برای این کار، از پنل Website Permission استفاده کنید. (برای دسترسی به Website Permission روی آیکون کنار آدرس سایت در Address Bar کلیک کنید.)

ما تصمیم گرفتیم که این ویژگی جدید مایکروسافت اج را امتحان کنیم تا ببینیم آیا واقعاً آن طوری که درباره‌ی آن گفته‌اند کار می‌کند یا نه. در مایکروسافت اج، حالت این ویژگی را روی Block تنظیم کردیم و برای تمام سایت‌ها عالی کار کرد. در این حالت شما می‌توانید ویدئوها را به صورت دستی پخش کنید ولی تا زمانی که ویژگی Autoplay مایکروسافت اج را روی Block تنظیم کرده باشید، به هیچ عنوان ویدئو به صورت خودکار پخش نمی‌شود.

حالت Limit را در این مرورگر نیز امتحان کردیم. این بار مایکروسافت اج فقط به ویدئوهایی که بی صدا هستند یا به طور کلی صدا ندارند اجازه‌ی پخش خودکار داد. باز هم می‌توانید به صورت دستی ویدئوها را پخش کنید، کافی است که در سایتی که ویدئو در آن قرار دارد کاری ساده مانند یک کلیک انجام دهید.

هر دو حالت برای ما خیلی خوب و بدون مشکل کار کردند. ولی مایکروسافت از کاربران درخواست کرده است که اگر به مشکلی با این ویژگی برخوردند یا سایت به خصوصی با این قابلیت سازگاری ندارد، آن‌ها را از طریق Feedback Hub به مایکروسافت گزارش دهند. اگر از آخرین بیلد اینسایدر (حلقه‌ی فست) استفاده می‌کنید، با دنبال کردن قدم زیر می‌توانید این ویژگی جدید را فعال کنید:

  1. مایکروسافت اج را اجرا کنید و روی Settings کلیک کنید (آیکون سه نقطه در بالا سمت راست).
  2. سپس روی گزینه‌ی Advanced در منوی Settings کلیک کنید.
  3. در این جا به شما گزینه‌ی Media Autoplay نمایش داده می‌شود. در منوی نمایش داده شده حالت مورد نظراتان را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید که این ویژگی همچنان در حالت آزمایشی به سر می‌برد، پس اگر به مشکلی بر خوردید از طریق Feedback Hub آن را به مایکروسافت گزارش دهید. اگر که هنوز آخرین بیلد ویندوز 10 را دریافت نکرده‌اید می‌توانید به اپلیکیشن Settings رفته و در بخش Update & Security بیلد آخر را دانلود کنید، البته برای دانلود آن باید در برنامه‌ی اینسایدر ویندوز (حلقه‌ی فست) عضو باشید.





منبع : mspu
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار