کد خبر: ۱۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 10
تا آن جایی که میدانیم «اندی روبین» بیش از همه به دلیل نوآوری در خلق اندروید، محبوب ترین سیستم عامل فعلی موبایل شناخته میشود. علیرغم آنکه وی در سال 2013 از اندروید کناره گرفت اما همچنان به گوگل یاری میرساند.

تا آن جایی که میدانیم «اندی روبین» بیش از همه به دلیل نوآوری در خلق اندروید، محبوب ترین سیستم عامل فعلی موبایل شناخته میشود. علیرغم آنکه وی در سال 2013 از اندروید کناره گرفت اما همچنان به گوگل یاری میرساند.

اما گویا اندی روبین قرار است مجددا وارد حوزه موبایل شود و با یک کار جدید دیگر این حوزه را مجددا دچار تحول کند. گویا کار جدیدی خالق اندروید در حوزه هوش مصنوعی با ساخت یک Dashcam است.

اگر نمیدانید Dashcam چیست باید توضیح داد که این ابزار در واقع دوربین کوچکی است که معمولا نمایی Wide را از درون یا بیرون خودرو گرفته و ضبط میکند. این دوربین کوچک میتواند بر روی داشبورد یا آینه جلو نصب شود و کاربرد های امنیتی داشته باشد.

حال اندی روبین اشاره کرده است که در حال ساخت یک Dashcam است که به رایگان در اختیار افراد قرار خواهد گرفت، البته به شرط آنکه داده های ضبط شده توسط آن به وی و استارت آپ جدیدش Play Ground واگذار شود. این ایده کمی عجیب به نظر میرسد اما داده های فراوانی که از این طریق به دست می اید میتواند برای ساخت یک شبکه کامل از وضعیت ترافیکی و حتی نقشه هایی کامل تر و با جزئیات بیشتر از نقشه های گوگل و ابزار Street View در اختیار قرار دهد.

البته این ایده تا همین حد جذاب است و تا همین حد نیز برخی نگرانی ها را در پی دارد. از جمله داشت یک دوربین بر روی خودروی شخصی شما که مدام روشن و در حال ضبط داده ها است چندان خوش آیند به نظر نمیرسد و حتی برخی موانع قانونی نیز در این خصوص وجود دارد.

همچنین وقتی به رقابت شدید میان آلفابت، مایکروسافت، فیسبوک و سایرین بر روی هوش مصنوعی با میلیاردها دلار هزینه و صرف وقت میکنید، به نظر میرسد که اندی روبین قرار است خود را با شرکت هایی بزرگ و مصمم در این حوزه شاخ به شاخ کند!

البته وی بسیار خوش نام و مشهور است و قطعا میتواند بخشی از سرمایه های لازم را به اعتبار همین موضوع به دست آورد اما بسیار بعدی است که این سرمایه ها قادر به رقابت با سرمایه های رقیبان بزرگترش باشد.

اما صرف نظر از همه این ها منابع مطلع میگویند که وی قرار است ظرف چند سال آینده یک شگفتی دیگری خلق کند که از هم اکنون منتظر اطلاعات بیشتر در مورد آن هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار