کد خبر: ۱۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 30
کمپانی ZTE روز جمعه اعلام کرد که در پی حکم جدید آمریکا که به دلیل دور زدن تحریم های ایران و کره شمالی اعلام شده است، تمام اعضای هیئت مدیره خود را طبق توافق صورت گرفته، برکنار کرده است. براساس توافقی که بین آمریکا و چین صورت گرفته است، 8 عضو قدیمی هیئت مدیره استعفای خودشان را روز گذشته تحویل شرکت دادند و جانشینان آنها برای تحویل گرفتن پست نامگذاری کردند و آماده شدند تا بزرگترین خسارتی که این کمپانی در تاریخ خود تجربه کرده است را جبران کنند.
به گزارش آی تابناک : Li Xixue به عنوان رئیس جدید هیئت مدیره و مدیر اجرایی کمپانی ZTE انتخاب شده است، پستی که پیش از این بر عهده Gu Junying بود. طبق اعلام ZTE در جلسه عمومی سالیانه شرکت که روز جمعه برگزار شد،  Zhu Weimin، Fang Rong و Li Buqing اعضای جدید هیئت مدیره هستند که سمت دیگری ندارند، در حالیکه Yuming Bao، Gordon Ng و Cai Manli با حفظ وظایف قبلی خود، عضو هئیت مدیره نیز خواهند بود. با وجود آنکه اعلام شده قرار است محرومیت 7 ساله خرید محصولات آمریکایی رفع شود، نگرانی سهامداران مبنی بر عدم سود دهی این شرکت همچنان وجود دارد.

ZTE در حال حاضر بیش از 1 میلیارد دلار به عنوان جریمه به ایالات متحده پرداخت کرده است و در صورت هرگونه تخلف مجبور است 400 میلیون دلار دیگر پرداخت کند. براساس حکم صادره کمپانی چینی به مدت 7 سال قادر به خرید محصولات آمریکایی از جمله تراشه های موبایل کوالکام و سیستم عامل اندروید گوگل برای گ.شی های هوشمند خود نخواهد بود. اما پس از اعتراض ZTE به این حکم و ناجوانمردانه خواندنش، این کمپانی مجبور شد فعالیت های خود را به حالت تعلیق درآورد. در نهایت با پا در میانی رئیس جمهورهای دو کشور چین و آمریکا و ایجاد شرایط سفت و سخت تر، ممنوعیت هفت ساله لغو شد، اما همچنان اعضای کنگره در آمریکا در تلاشند تا فعالیت های این کمپانی چینی را در خاک آمریکا متوقف کنند. اعضای کنگره معتقدند این کمپانی با دولت چین همکاری می کنند و تجهیزات الکترونیکی آنها ابزار جاسوسی دولت چین می باشند.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار