کد خبر: ۱۷۶۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 30
محمد جواد آذری جهرمی در مراسم افتتاح طرح‌های مخابراتی در شهرستان اردستان در جمع خبرنگاران به وضعیت بازار موبایل اشاره کرد و ضمن انتقاد نسبت به این اوضاع نوید این را داد که جو بازار موبایل به زودی درست خواهد شد و گوشی به قیمت متعادل خود خواهد رسید.

به گزارش آی تابناک : وزیر ارتباطات ضمن افتتاح 37 طرح مخابراتی با سرمایه گذاری 73 میلیارد ریالی در این شهرستان، پیرامون واردات گوشی و نرخ ارز و لیست منتشر شده توسط وزارتخانه با خبرنگاران به گفتگو پرداخت و گفت:

«از ابتدا به عنوان مدل برخورد با این پدیده بسیار نامبارک در جامعه که سبب رنجش و ظلم به مردم شد سه گام را مطرح کردیم و در گام اول اسامی شرکت های وارد کننده را منتشر و شفاف سازی کردیم.گام دوم این بود که در راستای حقوق مردم سامانه ای را فراهم کنیم تا مردم ببیند که گوشی را که در بازار تهیه می کنند کدام وارد کننده این گوشی را وارد کشور کرده و آیا با ارز دولتی وارد کرده یا ارز آزاد. این هم انجام شد و این چارچوب را در گام دوم فراهم کردیم که مردم بتوانند شکایت کنند»

وضعیت بازار موبایل

او سپس به گام نهایی وزارتخانه یعنی پیگیری قضایی متخلفین اشاره کرد و خبر داد که بازرسی‌های لازم در حال اجراست و گزارشات آن متعاقبا به مردم اعلام خواهد شد:

«الان در بازار احتکار وجود دارد و ما هم این مساله را کتمان نمی‌کنیم اما وضعیت طوری شده که قدرت خرید مردم پایین آمده و عملا مشتری بالفعلی در بازار نیست. در تلاشیم با اقدامات و پیگیری‌های لازم اوضاع را حل و فصل کرده و پیش بینی می‌کنیم که بین یک هفته تا ده روز زمان برای درست شدن قیمت در وضعیت بازار موبایل مورد نیاز است.»

وضعیت بازار موبایل

لیست منتشر شده توسط آذری جهرمی با اینکه شفافسازی‌های ضمنی را ایجاد کرد ولی سوالات بی‌جواب زیادی را برای کارشناسان باقی گذاشته است. پرسش‌هایی از جمله اینکه تخصيص ارز به مبلغ چهارهزارو 200 تومان با چه ضوابطی صورت گرفته است؟ شرکت‌های مذکور بر چه مبنایی انتخاب شده‌‌اند؟ ميزان سهميه هرکدام از آنها با چه معيارهايی تعيين شده‌‌اند؟ و سوالات دیگری که با توجه به صحبت‌های جهرمی به‌نظر می‌رسد برای رسیدن به پاسخشان باید تا زمان ارائه گزارشات بازرسی‌ها صبر کرد.




منبع : دیجیاتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار