کد خبر: ۱۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 30
پتنت‌ها و شایعات متعددی که طی ماه‌های اخیر از کمپ ردموند به بیرون درز کرده بود، همگی موید توسعه و ساخت دستگاه اندرومدا یا همان سرفیس فون هستند. ساعاتی پیش پانوس پانای مدیر بخش دستگاه‌های مایکروسافت و مردی که هدایت تیم سرفیس را نیز برعهده دارد برای اولین بار به این دستگاه مرموز اشاره داشته است.پتنت‌ها، شایعات و البته برخی گزارشاتی که خبرنگاران از کمپ ردموند تهیه کرده‌اند، همگی حکایت از آن دارند که تبلت تاشو مایکروسافت که با اسم کد دستگاه اندرومدا شناخته می‌شود در دست توسعه و ساخت است. دستگاه اندرومدا در حقیقت همان سرفیس فون افسانه‌ای است که بسیاری از طرفداران مایکروسافت و برند سرفیس آن را تحول بزرگ آتی دستگاه‌های هوشمند و گجت‌ها می‌دانند.

به گزارش آی تابناک : طی یک سال اخیر تمامی شایعاتی که در مورد وجود و قابلیت‌های این دستگاه به بیرون منتشر شده با سکوت معنی‌دار مایکروسافت مواجه شده است. اما ظاهرا پروژه توسعه سرفیس فون در آخرین مراحل خود است، چرا که پانوس پانای مدیر بخش دستگاه‌های مایکروسافت برای اولین بار نسبت به وجود این دستگاه و تداوم این پروژه اشاره داشته است.پانای که یکی با آن کاریزمای خاص خود به یکی از محبوب‌ترین مدیران مایکروسافت در میان کاربران و طرفداران تبدیل شده است، در توییتی از مهندسان بخش ساخت نمایشگر شرکت ال جی موسوم به ال جی دیسپلی برای ساخت مدل مفهومی سرفیس فون تشکر کرده است. مدل مفهومی که مهندسان این شرکت ساخته‌اند از دو قاب چوبی که توسط یک لولا به یکدیگر متصل شده‌اند، تشکیل شده است. ظاهر این مدل مفهومی درست مانند بسیاری از طرح‌های مفهومی است که تاکنون در مورد سرفیس فون مشاهده شده است.

در این دو قاب چوبی دو تصویر کاملا متفاوت دیده می‌شود، در قاب سمت چپ کاریکاتور پانوس پانای وجود دارد و در سمت راست نیز تصویری از وی در کنار مهندسان ال جی دیسپلی دیده می‌شود. وی در توییت خود عنوان کرده:

به‌نظر شما آیا شباهت کافی وجود دارد؟

جا دارد از تیم ال جی دیسپلی به‌خاطر این کاریکاتور عالی تشکر کنم.

اشاره پانوس پانای به تصویر و طرح مفهومی بخش نمایشگر شرکت ال جی نه‌تنها تاییدی است بر توسعه و ساخت سرفیس فون، بلکه نشان می‌دهد که این دستگاه در آخرین مراحل توسعه خود نیز قرار دارد. چرا که تیم سرفیس همواره تاکید زیادی بر توسعه محصولات پشت درب‌های بسته و به دور از چشم خبرنگاران داشته‌اند تا حداکثر غافل‌گیری و سورپرایز را در کاربران ایجاد کنند. گزارشات متعددی نشان می‌دهند که تا انتهای سال جاری میلادی یعنی در فصل پاییز شاهد رونمایی از سرفیس فون خواهیم بود.

در انتها باید یادآوری کنیم که اشاره پانوس پانای به طرح مفهومی ال جی دیسپلی اولین موضع‌گیری مایکروسافت در مورد سرفیس فون نبوده است. پیشتر مایکروسافت چین تلویحا وجود سرفیس فون را تایید کرده بود. با توجه به اقدام ال جی دیسپلی اکنون در یک مورد می‌توان با قطعیت صحبت کرد، پنل نمایشگر سرفیس فون طی همکاری مایکروسافت و شرکت ال جی توسعه یافته است.

با توجه به ویژگی‌های بسیار خاص سرفیس فون نظیر بدنه تاشو، اجرای نسخه کامل ویندوز 10 و … مایکروسافت در توسعه این محصول از همکاری بسیاری از شرکت‌های سخت‌افزاری استفاده کرده است. علاوه بر ال جی دیسپلی، این شرکت همکاری بسیار نزدیکی با غول چیپ‌ساز دنیا یعنی کوالکام داشته تا از پردازنده معرفی نشده اسنپدارگون 1000 در دستگاه انقلابی خود استفاده کند.



منبع : NEOWIN 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار