کد خبر: ۱۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 30
همان‌طور که می‌دانید تخفیفات تابستانی استیم روز 5 شنبه گذشته (31 خرداد) آغاز شدند و به مدت 2 هفته نیز ادامه دارند. اگرچه اکثر بازی‌های موجود در مارکت استیم، دارای تخفیف‌های 50 الی 70 درصدی هستند اما، با توجه به وضعیت فعلی دلار، خرید بازی‌ها حتی با این تخفیف‌ها نیز برای اکثر افراد هنوز دشوار است. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا نحوه خرید ارزان‌تر بازی‌های استیم را به شما آموزش دهیم.

به گزارش آی تابناک : همان‌طور که ‌می‌دانید، ارزش واحدهای پول کشورها و قدرت خرید مردم کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای مثال اگر نرخ دلار را 4200 تومان هم در نظر بگیریم، شما مجبور خواهید بود برای خرید یک عنوان بازی 30 دلاری، مبلغی در حدود 120 هزار تومان بپردازید. مسلماً پرداخت چنین هزینه‌ای برای یک بازی از توان اکثر ایرانی‌ها خارج است.

مارکت استیم برای حل این مشکل، قیمت بازی‌ها را نسبت به ریجن تغییر می‌دهد. برای مثال بازی Tom Clancy's Rainbow Six Siege، در حال حاضر در ریجن امریکا با قیمت 15 دلار به فروش می‌رسد. اما در ریجن آسیای شرقی این قیمت پایین‌تر است و کاربران چینی می‌توانند تنها با پرداخت 68 یوان (حدوداً 10 دلار امریکا) این بازی را خریداری کنند. این در حالی است که کاربران روسی می توانند تنها با پرداخت 499 روبل (کمتر از 8 دلار امریکا) و کاربران ترکیه‌ای می‌توانند با پرداخت 26 لیر (در حدود 5 دلار امریکا) این بازی را تهیه کنند.

متاسفانه استیم هنوز از واحد پول کشور ما پشتیبانی نمی‌کند و خرید بازی‌ها برای کاربران ایرانی اندکی دشوار و پر هزینه است. در حال حاضر بعضی سایت‌ها اقدام به فروش بازی‌های استیم به صورت ارزان اما با شرط و شروط می‌کنند. شرط هم برای مثال، تغییر ریجن به CIS هست.

علت این امر قانون استیم در بخش گیفت کردن بازی‌ها است. یعنی شما تنها زمانی می‌توانید بازی را به صورت هدیه از دوستان خود دریافت کنید که بازی در منطقه شما هم‌قیمت و یا ارزان‌تر از منطقه دوست شما باشد. خب سوالی که ممکن است الان ذهن شما را مشغول کرده باشد، این است که چگونه بازی‌ها را همانند سایت‌های فروشنده، ارزان تهیه کنیم؟

برای این‌کار کافیست به صفحه www.steamdb.info مراجعه کنید و دنبال بازی مورد نظر خود بگردید. در صفحه اول این سایت لیست‌هایی از محبوب‌ترین  و پرطرفدارترین عناوین نمایش داده می‌شود و احتمالاً بازی مورد نظرتان بدون جستجو پیدا خواهید کرد. اما اگر بازی مورد نظر در صفحه اول سایت پیدا نشد به سادگی میتوانید آن را جستجو کنید.

پس از پیدا شدن بازی تنها کافیست از میان سربرگ‌های موجود سربرگ Prices را انتخاب کنید و روی گزینه Converted Price کلیک کنید تا ارزان‌ترین و گران‌ترین کشورهایی که بازی مورد نظر آن‌ها به فروش می‌رسد را مشاهده کنید.

برای مثال، بازی Counter-Strike: Global Offensive دارای قیمت پایه 15 دلاری است. اما اکنون به خاطر شروع تخفیف‌های تابستانی استیم با 50 درصد تخفیف با قیمت 7.5 دلار به فروش می‌رسد. 7.5 دلار قیمت معقول و مناسبی برای خرید این بازی است. اما پرداخت این هزینه همچنان برای کاربر ایرانی اندکی سخت و سنگین است.

اگر طبق آموزش بالا به بخش Converted Price وبسایت steamdb.info سری بزنید، مشاهده می‌کنید که امکان تهیه این بازی با قیمت کمتر از 3 دلار ممکن است! در مرحله بعدی شما نیاز به یک نرم‌افزار تغییر IP دارید تا بتوانید خود را به عنوان کاربری از کشور مورد نظر به استیم معرفی کنید. پیشنهاد کلی ما انتخاب کشور روسیه برای این مرحله است.

برای این کار لزوماً مجبور به پرداخت هزینه برای VPN نخواهید بود. شما می‌توانید با استفاده از سرویس تست بسیاری از این نرم‌افزارها مراحل بعدی اموزش را به سادگی دنبال کنید. قدم بعدی پس از تغییر IP، بستن نرم افزار استیم به صورت کامل و باز کردن مجدد آن است.

پس از باز کردن مجدد نرم افزار استیم با کلیک بر روی نام کاربری استیم که در قسمت بالا سمت راست نمایش داده می‌شود، گزینه Account Details را انتخاب کنید. صفحه‌ای جدید حاوی مشخصات اکانت شما ظاهر می‌شود. گزینه Update store country را انتخاب کنید.

اگر در این مرحله کشور مورد نظر را مشاهده کردید یعنی تا به اینجای کار را به درستی طی کرده‌اید. اگر اکانت شما از قبل دارای شارژ باشد، استیم از شما در خواست اطلاعاتی در مورد آدرس و کد پستی خواهد کرد. اگر در این قسمت از شما راجع به این موارد سوالی نشود، هنگام افزایش اعتبار اکانت حتما از شما سوال خواهد شد.

سایت‌ها و سرویس‌های بسیاری زیادی هستند که آدرس‌های جعلی را بدون پرداخت هزینه در اختیار شما می‌گذارند. برای مثال از طریق این سایت شما قادر خواهید بود، آدرسی در کشور دلخواه خود را دریافت کنید.

پس از وارد کردن آدرس و انتخاب گزنیه Apply country change کار تمام است. شما می‌توانید بازی مورد نظر را با قیمتی بسیار ارزان‌تر از قبل تهیه کنید!





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار