کد خبر: ۱۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۰۹ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 30
احساس می‌کنید وضع دنیا خراب است؟ آیا می‌خواهید از شر آن خلاص شوید؟ یک راه حل وجود دارد: شهروند کشور «آسگاردیا» شوید و امیدوار باشید که به وعده‌اش برای سکونت انسان در کره ماه عمل خواهد کرد.
به گزارش آی تابناک : کشور آسگاردیا فقط ۲۰ ماه پیش تاسیس شد ولی در همین مدت کوتاه حدود ۲۰۰ هزار شهروند، قانون اساسی و یک پارلمان انتخابی دارد. رهبری هم به نام ایگور آشوربیلی دارد که کار خود را رسما از روز دوشنبه چهارم تیرماه آغاز کرد.

در عین حال بلندپروازی‌های بزرگی دارد. قصد دارد طی ۱۵ سال جمعیت خود را به ۱۵۰ میلیون نفر برساند. یکی از طرح‌های آن ساختن و استقرار کشتی‌های فضایی با قدرت جاذبه مصنوعی در خارج از جو زمین است که انسان بتواند به طور دائم در آن زندگی کند.

ایگور آشوربیلی در سخنرانی خود پس از ادای سوگند در هوفبورگ، قصر سلطنتی سابق وین، گفت: «بدون تردید امروز در زمره عظیم‌ترین وقایع تاریخ بشریت ثبت خواهد شد».

آشوربیلی، مهندس، دانشمند رشته کامپیوتر و تاجر روس افزود: «ما تمام بخش‌های حکومت را تاسیس کرده‌ایم. بنابراین با اطمینان کامل می‌توانم بگویم که آسگاردیا، اولین کشور فضایی بشریت متحد، متولد شده است».

آسگاردیا بر اساس آسگارد، نام جهانی در آسمان در اساطیر اسکاندیناوی (اساطیر نوردیک) نامگذاری شده است.

آسگاردیا می‌گوید در حال حاضر شهروندانش در بیش از ۲۰۰ کشور زندگی می‌کنند، که از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل بیشتر است. شهروندی این کشور از طریق آنلاین رایگان است.

یکی از اهداف آسگاردیا جذب دو درصد از جمعیت جهان است که از همه «خلاق‌ترند».

ایگور آشوربیلی در پاسخ به سئوالی در مورد روند پذیرش شهروندان گفت: «روند گزینش شهروندان ادامه خواهد یافت. حتی ممکن است آزمایش‌های بهره هوشی به آن افزوده شود».

او افزود قصد دارد طی پنج تا هفت سال آینده از طریق ماهواره در سراسر جهان امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کند، کشتی‌های فضایی را ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به مرحله عملیاتی برساند و بالاخره ظرف ۲۵ سال یک سکونتگاه دائمی در کره ماه تاسیس کند.

آسگاردیان، شهروندان آسگاردیا، هم‌اکنون ۱۰۰ یورو به عنوان حق عضویت سالانه می‌پردازند. آسگاردیا در نظر دارد از فعالیت‌های اقتصادی و درآمدهای خصوصی مالیات بگیرد هر چند می‌گوید این مالیات بسیار کم خواهد بود.

ایگور آشوربیلی افزود: «در این مراحل اولیه شکل‌گیری دولت‌-ملت آسگاردیا اساسا خود من و تعدادی از خیرین که شهروندان آسگاردیا هستند مسئول تامین نیازهای مالی آن خواهیم بود».




منبع : آنا 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار