تاریخ انتشار: ۱۵:۱۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 26
پروتکل امنیت جدید شبکه های بی سیم با نام WPA3 امروز رسما معرفی شد. به کمک این پروتکل امنیتی، روترهای WiFi دارای حفاظ های ایمنی قدرتمندترین خواهند بود که جریان نقل و انتقال اطلاعات بین رایانه کاربران و تلفن های هوشمند، تجهیزات هوشمند خانگی و شبکه ارتباطی اینترنت را به سطح بالاتری از امنیت ارتقا خواهند داد.
به گزارش آی تابناک : همچنین امنیت شبکه های ارتباطی در محیط های کاری نیز به کمک WPA3 دستخوش تغییرات مثبتی خواهد شد. Wi-Fi Alliance که اتحادیه ای متشکل از شرکت های حوزه تکنولوژی با تمرکز بر توسعه پروتکل های WiFi است پیشتر در ابتدای سال 2018 برخی از ویژگی های WPA3 را رسانه ای کرده بود و روز گذشته رسما اعلام کرد این پروتکل وارد فاز نهایی خود شده است.

به گفته Wi-Fi Alliance، هک کردن شبکه های بیسیم با استفاده از پروتکل جدید WPA3 به روش های قدیمی بسیار دشوار خواهد بود. اصلی ترین روش هک کردن شبکه های بیسیم که در حال حاضر از آن استفاده می شود ODBA یا offline dictionary based attack است که به هکرها اجازه می دهد تعداد نامتناهی از احتمالات و حدس ها را برای یافتن رمز عبور یک شبکه امتحان کنند. معمولا برای اجرای این روش نرم افزارهایی به کار گرفته می شوند که قابلیت حدس زدن تعداد زیادی کاراکتر شامل حروف، اعداد و ترکیبات دیگر را در اختیار هکرها قرار می دهند. Wi-Fi Alliance اعلام کرده است این پروتکل توسط مودم روترهایی که استاندارد جدید را دریافت کرده باشند پشتیبانی خواهد شد و البته تولید کنندگان می توانند نسبت به استفاده یا عدم استفاده از WPA3 در مودم های ساخت خود تصمیم گیرنده باشند. WPA3 قصد دارد جایگزین WPA2 شوند که چهارده سال پیش در سال 2004 معرفی شده بود و از آن زمان تا کنون مقالات متعددی درباره ضعف های امنیتی این پروتکل منتشر شده بود. اخیرا محققین دریافته بودند که نقصی امنیتی با عنوان KRACK می تواند حتی بدون یافتن رمز عبور از یک شبکه WiFi سو استفاده کند و پس از آن افزونه های امنیتی توسط شرکت های تولید کننده مودم روتر منتشر شده بود. در حال حاضر کمپانی های بزرگ تولید کننده تجهیزات شبکه از جمله سیسکو حمایت خود را از WPA3 اعلام کرده اند و به نظر می رسد طی ماه های آینده این پروتکل روی محصولات جدید این شرکت پشتیبانی شود.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار