کد خبر: ۱۷۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۷ - 2018 June 23
کمپانی ولوو از نسل جدید سدان S60 رونمایی کرد. این خودرو با پیشرانه‌ و قدرت‌های مختلفی عرضه خواهد شد که قدرتمندترین آنها 415 اسب بخار قدرت خواهد داشت.

به گزارش آی تابناک : کمپانی ولوو که پیش از معرفی رسمی، سروصدای زیادی برای S60 به پا کرده بود، سرانجام از نسل جدید آن پرده برداشت. ین سدان جذاب، یک خودرو کاملا جدید است اما از زبان طراحی مشهور ولوو بهره می‌برد. ولوو برای رونمایی از محصول جدید خود، از خط تولید جدید خود در کارولینای جنوبی بهره گرفت که پس از سال‌ها بازگشایی شده و قرار است در تولید محصولات سوئدی‌ها به کار گرفته شود.

در نمای جلو S60، همان نما و جلو پنجره‌ای دیده می‎‌شود که پیش از این در بسیاری از محصولات ولوو به کار رفته است. چراغ‌های LED جلو با نمای مشهور «چکش ثور» که ولوو برای محصولاتش ابداع کرده، دیده می‌شود و جلو پنجره از خطوط عمودی تشکیل شده و یک دیفیوزر از ویژگی‌های مهم طراحی بدنه ولوو S60 هستند. البته تفاوت‌هایی در طراحی S60 با برادر بزرگترش یعنی S90 وجود دارد از جمله فاصله کمتر چراغ‌های جلو با جلو پنجره و نیز زوایای بیشتر در دیفیوزر.

ولوو S60 با استفاده از پلتفرم SPA ساخته شده که در V60 هم مورد استفاده قرار گرفته و اشتراکات فنی زیادی میان این دو محصول دیده می‌شود. موتوری که به صورت استاندارد برای S60 در نظر گرفته شده، از نوع T5 است که قدرت 250 اسب بخاری تولید می‌کند و آن را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. اما خریداران می‌توانند مدل T6 با 316 اسب بخار قدرت و سیستم انتقال قدرت چهار چرخ متحرک را هم خریداری کنند.

اما این قدرتمندترین نسخه ولوو S60 نیست و کمپانی سوئدی، نسخه‌های توربو و سوپرشارژر پلاگین هیبرید را هم در دسترس مشتریان قرار داده است. در این حالت موتور T6 یادشده، قدرتی برابر با 340 اسب بخار تولید می‌کند و موتور قدرتمندتر T8، قدرت 400 اسب بخاری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. اما خریداران می‌توانند با سفارش نسخه تقویت شده توسط دپارتمان تیونینگ ولوو یعنی پولستار، نسخه‌ی تقویت شده از T8 را دریافت کنند که قدرت آن به 415 اسب بخار افزایش یافته و به‌روزسانی هم در چرخ‌ها، ترمزها، سیستم تعلیق، و سیستم مدیریت موتور دریافت نموده است.

همانند V60، ولوو S60 هم از یک نمایشگر 9 اینچی در مرکز داشبورد بهره می‌برد که برای سیستم اطلاعات و سرگرمی ولوو به نام Sensus Connect به صورت استاندارد در نظر گرفته شده است. این نمایشگر، از سیستم‌های اندروید اتو و اپل کارپلی پشتیبانی می‌کند و اینترنت 4G و وای فای داخل آن گنجانده شده.

ولوو همواره ایمن‌ترین خودروهای جهان را تولید کرده و برای سدان سایز متوسط S60 هم ویژگی‌هایی چون سیستم ترمز اضطراری و پایش حرکت خودرو بین خطوط به صورت استاندارد و هشدار برخورد از عقب در ترافیک، دستیار کمک راننده (که راننده را تا سرعت حداکثر 130 کیلومتر بر ساعت در فرمان‌دهی، شتاب گیری، و ترمزگیری) به صورت سفارشی را برای این خودرو عرضه کرده است.

قیمت پایه ولوو S60، معادل 35 هزار و 800 دلار اعلام شده که تیپ T5 مومنتم با این قیمت عرضه می‌شود. گران‌ترین نسخه هم T8 با قیمتی برابر با 55 هزار و 400 دلار است. ولوو یک طرح اشتراکی جالب را برای فروش این محصول خود در نظر گرفته که مشتری می‌تواند با پرداخت هزینه ماهیانه، برای مدت معینی مالک خودرو گردد. به عنوان مثال هزینه اشتراک ماهیانه برای مالکیت تیپ T6 مومنتم، 755 دلار و برای تیپ T5 آر-دیزاین، 850 دلار است. به این ترتیب خریدار می‌توانند تا حداکثر 2 سال این خودرو را با پرداخت هزینه ماهیانه به صورت منظم در اختیار داشته باشد. اما این سرویس برای حداکثر 2 سال به مشتری سرویس می‌دهد و پس از آن باید خودرو تحویل داده شود و یا بدون پرداخت هزینه اضافی، و به همان نحوه پرداخت اشتراک ماهیانه، یک خودرو جدید در اختیار مشتری قرار خواهد گرفت.

تولید ولوو S60 از ماه‌های انتهایی سال 2018 در کارخانه کارولینای جنوبی آغاز خواهد شد.





منبع : جی اس ام 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار