کد خبر: ۱۷۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 20
با تمام خدمات گسترده موزیلا در فایرفاکس، هنوز برخی کاربران مرورگر کروم را ترجیح می دهند ولی با این حال رقابت در بین مرورگرها هنوز ادامه دارد.

به گزارش آی تابناک : فایرفاکس کوانتوم خدمات و سرعت بی نظیری را ارائه کرده و موزیلا با این نسخه نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. از طرفی شاهد مصرف کم حافظه نیز در این نسخه از فایرفاکس هستیم. همچنین گزارش ها و بررسی ها نشان می دهد که سرعت بارگیری یک سایت در فایرفاکس از کروم بیشتر است. به همین دلیل کاربران روز به روز منتظر تغییرات و پیشرفت های مختلف در مرورگر فایرفاکس هستند و انتظار خدمات گسترده ای را از این کمپانی دارند.

لازم به ذکر است که موزیلا در حال حاضر مشغول کار بر روی قابلیت کنترل صوتی در مرورگر است و این مرورگر جدید را با نام Scout ارائه خواهد کرد. در واقع از این پس قادر خواهیم بود تا بدون ماوس و کیبرد و با بیان دستورات به خواسته های خود در مرورگر دسترسی پیدا کنیم. موزیلا در نشستی در سانفرانسیسکو گفت: "با برنامه Scout، شروع به بررسی و مرور از طریق سیستم صدا خواهیم کرد و برای این کار به یک پلت فرم صوتی نیاز خواهیم داشت. البته محدودیت هایی در سیستم عامل های مختلف وجود دارد که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

این مرورگر جدید دستورات صوتی را دریافت می کند و طبق درخواست کاربران صفحات مختلف را بارگیری و جستجو می کند. این مرورگر جدید با سیستم صوتی خود برای افرادی که دچار اختلالات بینایی هستند گزینه ی بسیار خوبی خواهد بود. در حال حاضر جزئیات کمی از این پروژه ارائه شده است، زیرا هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. با این حال ما مشتاقانه منتظر خلاقیت ها و خدمات جدید کمپانی موزیلا هستیم و برای بررسی و کشف این مرورگر سخنگوی موزیلا بسیار هیجان زده ایم.





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار