کد خبر: ۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - 2016 February 09
اکنون چند وقتی است که این موضوع احساس میشود که تلویزیون های سه بعدی یا 3D کاملا شکست خورده اند. هم سامسونگ و هم ال جی این تکنولوژی را در تولیدات آینده تلویزیون خود کنار گذاشته اند و این گویا آخرین میخ بر تابوت این تلویزیون ها است.

اکنون چند وقتی است که این موضوع احساس میشود که تلویزیون های سه بعدی یا
3D کاملا شکست خورده اند. هم سامسونگ و هم ال جی این تکنولوژی را در تولیدات آینده تلویزیون خود کنار گذاشته اند و این گویا آخرین میخ بر تابوت این تلویزیون ها است.

این موضوع البته قبل از این نیز مشهود بود و در نمایشگاه CES 2016 تعداد بسیار اندکی از شرکت ها در مورد تکنولوژی 3D در تلویزیون ها صحبت میکردند و تنها یکی از شرکت های تابعه ال جی در این نمایشگاه اقدام به نمایش تکنولوژی سه بعدی کرد. اکنون بر اساس گزارشات اما این شرکت به همراه رقیب دیگر کره ای خود یعنی سامسونگ برای همیشه به این تکنولوژی در تلویزیون ها پشت کرده است.

یکی از مقامات ال جی در همین رابطه در مصاحبه ای با ET News کره اشاره کرده است که در سال جاری تنها تولیدات سطح بالای این شرکت در سال جدید مجهز به تکنولوژی 3D خواهند بود و تعداد تلویزیون های مجهز به تکنولوژی سه بعدی را به نصف کاهش میدهد.

وی گفته است: در حالی که سال گذشته 40 درصد از تلویزیون های تولیدی مجهز به قابلیت سه بعدی بوده اند امسال این تعداد به 20 درصد میرسد. هنوز برخی مشتریان از این تکنولوژی استفاده میکنند و بر این اساس ما تنها در تولیدات سطح بالای خود از آن استفاده میکنیم.

از سوی دیگر سامسونگ هم گویا به تکنولوژی سه بعدی پشت کرده است زیرا یکی از تامین کنندگان عینک های سه بعدی این شرکت برای سال 2016 هیچ سفارشی دریافت نکرده است. مقامات این شرکت اشاره کرده اند که در حالی که تا سال پیش به ساخت عینک های سه بعدی برای سامسونگ مشغول بوده اند در سال جدید هیچ درخواستی برای تولید این محصولات از سوی سامسونگ صورت نگرفته است.

این در حالی است که خرید تکنولوژی تلویزیون های سه بعدی طی دو تا سه سال اخیر رو به کاهش بوده است و این امر تا حد زیادی مربوط به کاهش تولیدات محتوایی این تکنولوژی است. در حالی که برخی استودیو ها هنوز هم برنامه ها و فیلم های سه بعدی تولید میکنند اما حجم این تولیدات به شکل سالانه بسیار محدود و رو به کاهش است.

البته این به معنی آن نیست که ویدئو سه بعدی به عنوان یک تکنولوژی دیگر مرده است. هنوز از این تکنولوژی در سینما استفاده میشود اما با ظهور تکنولوژی های جدیدی مانند ویدئو های 360 درجه و واقعیت مجازی دیگر به ندرت جایی برای تکنولوژی ویدئو سه بعدی وجود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار