کد خبر: ۱۷۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۶ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 17
تابستان سال گذشته بود که کمپانی BMW از مدل مفهومی سری 8 بعدی خود رونمایی کرده بود و در همان زمان هم مشخص شد این ماشین نقش بسیار پررنگی در آینده این کمپانی ایفا خواهد کرد. روز گذشته آلمانی ها از جدیدترین اتومبیل خود از خانواده ماشین های سری 8 رونمایی کرد. M850i نه تنها گران قیمت ترین ماشین در این خانواده، بلکه مدرن ترین محصول کمپانی آلمانی است که از زبان جدید طراحی ب ام و استفاده می کند و به زودی شاهد به کارگیری آن در تمامی خودروهای خط تولید BMW خواهیم بود.

به گزارش آی تابناک : از نقطه نظر فنی، به گفته BMW در اتومبیل سری 8 جدید از نسخه ای بهینه سازی شده و بهبود یافته از پیشرانه 4.4 لیتری با آرایش V8 و مجهز به دو توربو ساخت این شرکت که برنده جوایز متعددی در عرصه خودروسازی شده استفاده شده است. BMW با اجرای تغییرات جزئی بازدهی این پیشرانه را افزایش داده که از جمله آنها می توان به استفاده از آلیاژی جدید و تقویت پیستون ها اشاره کرد که در نهایت توان و گشتاور بیشتری در اختیار ماشین قرار می دهند. در نتیجه این تغییرات حداکثر توان تولیدی M850i معادل 523 اسب بخار و حداکثر گشتاور آن 553 فوت پوند خواهد بود که نسبت به پیشرانه تقیوت نشده 67 اسب بخار بیشتر است. نیروی تولید شده توسط جعبه دنده هشت سرعته اتوماتیک و جدید خودرو به هر چهار چرخ منتقل خواهد شد. به گفته BMW با وجود استفاده از سیستم چهارچرخ متحرک، ماشین می تواند تشخیص دهد چه زمانی نیروی بیشتری به چرخ های عقب انتقال دهد. همچنین سیستم انتخاب دنده هم کاملا هوشمند و انطباقی خواهد بود و با توجه به وضعیت رانندگی تغییر می کند.

با وجود اینکه M850i ماشینی در ابعاد بزرگ است و معمولا انتظار زیادی درباره شتاب و سرعت از ماشین های سری 8 وجود ندارد، اما این خودرو تنها در مدت 3.7 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می رسد که سریعتر از ماشین هایی مانند DB11 استون مارتین با پیشرانه V12 است. حداکثر سرعت ماشین هم به صورت الکترونیکی بر روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است. البته علاقمندان می توانند نسخه 840d این خودرو را نیز خریداری کنند که از پیشرانه 3 لیتری straight-six دیزلی با حداکثر توان 316 اسب بخار و شتاب صفر تا صد 4.9 ثانیه بهره می برد و مصرف سوخت آن در هر 100 کیلومتر هم تنها 5 لیتر است (در مقایسه با 8 لیتر نسخه استاندارد).

از جمله نکات فنی قابل ذکر دیگر هم می توان به استفاده از سیستم هدایت فرمان اکتیو به صورت استاندارد، استفاده از آلومینیوم و CFRP در بدنه، هشداردهنده های الکترونیکی، سیستم کروز کنترل، HUD، کنترل کننده فاصله در هنگام پارک خودرو و دو نمایشگر 12.3 و 10.25 اینچی اشاره کرد. به گفته BMW این خودرو از نوامبر امسال وارد بازار خواهد شد و قیمت آن برای نسخه استاندارد 100000 پوند و برای نسخه 840d برابر 76000 پوند خواهد بود.



منبع : سخت افزار 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار