کد خبر: ۱۷۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 15
با این که همیشه این انتظار از بروزرسانی‌ها می‌رود که با دریافت آن‌ها، نسخه‌ی سیستم‌عامل گوشی رو به بالا حرکت کند، اما در جدیدترین بروزرسانی گوشی‌های نوکیا ۷ پلاس ماجرا طور دیگری رقم خورده است.

به گزارش آی تابناک : بعد از همایش Google I/O 2018 بود که مشخص شد تعدادی از گوشی‌های هوشمند فعلی، نسخه‌ی بتای اندروید پی(Android P) را دریافت خواهند کرد و یکی از این گوشی‌‌ها را هم نمونه‌ی Nokia 7 Plus تشکیل می‌داد. اما نکته‌ی جالب ماجرا این است که پس از مدتی بخش زیادی از دارندگان این محصول اعلام کرده‌اند که آنان پس از مدتی در جریان یک بروزرسانی منتشر شده برای گوشی‌هایشان، به طور کاملاً تعجب‌برانگیزی به نسخه‌ی پایین‌تر از اندروید پی یا همان اندروید اوریو(Android Oreo) برگردانده شده‌اند و هیچ دلیلی برای این مسئله هم برای آن‌ها بیان نشده است.

بدون شک تمام کسانی که برای دریافت بروزرسانی نسخه‌ی بتای اندروید پی اقدام کرده بودند، خود را برای باگ‌های احتمالی آن آماده کرده بودند و به همین خاطر این مسئله بیش از پیش ذهن تمامی آن‌ها را درگیر خود کرده است. بیشتر کسانی که این مسئله را گزارش کرده‌اند اعلام داشته‌اند که آن‌ها پس از دریافت و نصب بروزرسانی نرم‌افزاری که در قالب یک وصله‌ی امنیتی در ماه ژوئن دردسترس قرار گرفته بود، دچار این مسئله شده‌اند.

نکته‌ی جالب مسئله این است که بروزرسانی اشاره شده دارای ۱.۳ گیگابایت حجم بوده و کاملاً واضح است که چنین حجمی برای یک بروزرسانی امنیتی بیش از اندازه بزرگ بوده است ولی با این حال بیشتر دارندگان نوکیا ۷ پلاس توجهی به این مسئله نداشته‌اند. این بازگشت به نسخه‌ی اوریو موجب بروز مشکلاتی برای صاحبان گوشی‌های نوکیا شده و از جمله آن می‌توان به کرش کردن اپلیکیشن‌های آنان اشاره کرد. این افراد حتی نمی‌توانند که بروزرسانی را بازگردانده و دوباره به نسخه‌ی اندروید پی بازگردند و دلیل آن هم این است که بسته‌ی نصب شده دارای نسخه‌ی ساخت قدیمی‌تری به نسبت نسخه‌ی قدیمی است و همیشه فرآیند معکوس کردن بروزرسانی از نسخه‌های بالاتر به نسخه‌های پایین‌تر است. مسئله وقتی جالب‌تر می‌شود که این افراد حتی نمی‌توانند با فلش دوباره فایل ایمیج اندروید پی، مشکل خود را حل کنند و تنها راه‌حل پیش روی آنان این است که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه و اندروید ۸.۱ برگردانده و منتظر پاسخ HMD Global در این زمینه باشند.





منبع : شهر سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار