کد خبر: ۱۷۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 15
سال های 2017 و 2018 را می توان بدترین سالها در زمینه پیدایش باگ های امنیتی در CPU ها دانست؛ پس از پیدا شدن باگ های Meltdown و Spectre در هر 3 تولید کننده اصلی شامل AMD، Intel و ARM، اینک نوبت به یک باگ عجیب دیگر رسیده است که در پردازنده های اینتل رویت شده است. موسسه Red Hat به تازگی یک باگ امنیتی را در برخی از پردازنده های اینتل شناسایی کرده است که این خبر به سرعت جهانی شده است.

به گزارش آی تابناک : قضیه از این قرار است که پردازنده های Intel Core و Xeon از نسل Sandy Bridge و بالاتر، یک باگ امنیتی شناسایی شده را دارا هستند که با نفوذ در اطلاعات رمزنگاری شده و حساس، می تواند این بخش از اطلاعات کاربران را تحدید نماید. این باگ امنیتی با استفاده از ویژگی Lazy FP state restore به سیستم قربانی نفوذ می کند.

 Red Hat که عموما با توزیع های خاص لینوکس سر و کار دارد، اعلام کرده است که به زودی یک وصله امنیتی را برای این سیستم عامل ها ارائه خواهد کرد و حال باید دید که دیگر توسعه دهندگان نیز برای این معضل چه راه حلی را ارائه خواهد کرد. شایان ذکر است که تا کنون گزارش رسمی از نفوذ با باگ امنیتی جدید ارائه نشده و احتمالا در حد یک باگ تازه کشف شده خواهد بود.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار