کد خبر: ۱۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 13
سامسونگ در همایش SID 2018 اعلام کرد که قصد دارد نمایشگر گلکسی S10 را به تکنولوژی پخش صدا مجهز کرده و اسپیکر بالایی را به این ترتیب حذف کند.

شرکت کره ای سامسونگ در رویداد SID 2018 که حول محور نمایشگرها برگزار می شود، از یک صفحه نمایش جدید رونمایی کرد که از تکنولوژی پخش صدا بهره می برد. این فناوری از طریق ایجاد لرزش بسیار خفیف در نمایشگر، صدای دریافت شده را پخش کرده و به این ترتیب، وجود اسپیکر بالایی را به صورت کامل منتفی می کند. یکی از مسئولان سامسونگ که در همایش مذکور حضور داشت، با لحن طنز به این موضوع اشاره کرد که نمایشگر گلکسی S10 به این تکنولوژی مجهز خواهد شد.

بر اساس گزارش جدیدی که از منابع خبری کشور کره جنوبی به گوش می رسد، این فناوری مدت زیادی دوام نیاورده و به زودی کنار می رود. در حال حاضر شرکت های ال جی و سامسونگ آمادگی خود را برای ارائه پرچمدارانی با صفحه نمایش مجهز به قابلیت پخش صدا اعلام کرده اند. منبع منتشر کننده خبر، همچنین به اندازه صفحه نمایش محصول سامسونگ اشاره کرده و بر این باور است که نمایشگر گلکسی S10 با ابعاد 6.2 اینچ همراه خواهد بود که با کمی تفکر، متوجه می شویم که این رقم دقیقا برابر با اندازه صفحه نمایش S9 پلاس است؛ پس اگر این خبر صحت داشته باشد، می توانیم انتظار معرفی پرچمدار بعدی سامسونگ با نمایشگری تمام صفحه و بدون حاشیه را داشته باشیم.

لرزش های بسیار خفیف و کمی که در نمایشگر گلکسی S10 به وجود می آید، باعث می شود که در صورت چسباندن گوش به نیمه بالایی آن، تنها صدای پخش شده را دریافت کنید. در حقیقت گوشی Vivo Nex که روز گذشته معرفی شد، قبل از اس 10 از این ویژگی استفاده کرده و مسئولان شرکت ویوو نام این تکنولوژی را Screen SoundCasting گذاشته اند که در مقایسه با سایر فناوری ها از مصرف انرژی و هدررفت صدای کمتری برخوردار بوده و بسیار بهینه تر است.

شرکت LG در حال حاضر، تلویزیون های OLED و چراغ های LED را به بازار ارائه کرده که از تکنولوژی پخش صدا از طریق نمایشگر برخوردار هستند و قصد دارد تا این موضوع را به دنیای گوشی های هوشمند نیز وارد کند. در خلال همایش SID 2018 همچنین سامسونگ از نمایشگری رونمایی کرد که امکان کار با آن در زیر آب نیز وجود دارد؛ به این ترتیب در سال 2019 می توانیم منتظر اتفاقات جذابی در محصولات شرکت کره ای یاد شده باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار