تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - 2015 December 13
لا ها یادش بخیر دایال آپی بود و ۳ -۴ کیلوبیت بر ثانیه ها… اما الان دیتا اومده و پایین و بالا! به نحوی که حتی دیگر وای فای هم جواب نمی دهد و اگر یک لحظه به نت وصل نباشیم انگار ۱ سال است از یک تمدن به دوریم! اما با توجه به انبوهی از فیلم و عکس ها و رسانه ها و حجم کم دیتا و البته هزینه زیادش، باید آن را مدیریت کنیم. قصد داریم به معرفی تکنیک ها و روش هایی بپردازیم که ما را در استفاده بیشتر از دیتا با مدیریت برنامه ها و استفاده از برنامه های ترد پارتی یاری می رسانند. پس با ما همراه باشید

دیتا

استفاده از Android

برخلاف ظاهر گول زنک اش، اندروید قابلیت های اینچنینی نیز دارد که البته اگر کمی وارد باشید از آن مطلع اید. این ویژگی درون سازی شده اندرویدی که بر تمام بخش های تلفن هوشمند نظارت دارد، می تواند میزان ورودی و خروجی ها را محاسبه کرده و پس از گذر از حد معینی (که شما تعیین می کنید) به شما هشدار داده یا آن را به طور کامل فطع نماید.

به این منظور به Settings>Data Usage بروید. در اول صفحه، شما گزینه ای برای خاموش و روشن کردن Mobile Data دارید. که البته دسترسی ها و شورتکات های آن از دسترسی سخت آن می کاهند.

خب اکنون زمان آن می رسد تا میزان حجم تهیه شده تان را با میزان مصرف تان وفق دهید. مثلا اگر ۵GB اینترنت دارید، می توانید هشدار را بر روی یک گیگابایت و قطع آن را بر روی ۱٫۵ گیگابایت تنظیم نمایید. تا در صورتی که اشتباها یا عمدا از این مقدار فراتر رفت، اتصال به طور خودکار قطع شده و موجب هدر رفت اینترنت نشود، سپس بعدا آن را تا پایان ماه فرا تر ببرید.

دیتا

نوار نارنجی رنگ مخصوص قطع اتصال و نوار خاکستری رنگ برای اطلاع رسانی رسیدن به حد مجاز می باشد.

خب البته این مَنُوال ترین راه ممکن برای انجام این کار هست، چرا کار را از پایه حل نکنیم؟!
با لمس منوی سه نقطه ای بالا (یا دکمه لمسی سه خطی شکل بر روی گوشی های قدیمی تر)، می توانید بر روی Restrict background data تپ کرده و کار را از ابتدا ساماندهی کنید، مثلا از تلگرام خارج می شوید اما همچنان این برنامه از دیتای شما برای بارگزاری اطلاعات استفاده می کند. با انجام این کار به صورت دست جمعی یا رفتن به هر برنامه در زیر و زدن Restrict خواهید توانست تا مصرف آن برنامه از دیتا را به صورت پس زمینه ای متوقف کنید و تنها زمانی اجازه کار دهید که در آن حضور دارید.

دیتا

استفاده از برنامه های تردپارتی

خب در تنظیمات بالا با وجود امکانات کاملی که یافت می شد، ممکن بود برای برخی افراد کمی دشوار باشد، برنامه های تردپارتی یا شخص ثالث همیشه کار را برایمان آسان می کنند. در دریایی از این اپ ها، ما به شما نصب NetGuard را توصیه می کنیم. این برنامه با وجود این که شخص ثالث می باشد اما نه تنها امکان قطع دسترسی برنامه ها به Data را دارد، بلکه می تواند در مصرف Wi-Fi نیز مثمر به ثمر باشد! دیگر چه می خواهید از این بهتر!

دیتا
با استفاده از آن می توانید از گزارش کار های خود به سرور های شناخته و ناشناخته جلوگیری کنید، در مصرف اینترنت صرفه جویی کنید و همچنین عمر باتری بیشتری داشته باشید. همچنین این برنامه از نمایش تبلیغات نیز جلوگیری می کند.

NetGuard

NetGuard برای بستن ترافیک اینترنت از یک وی پی ان داخلی استفاده می کند که چون از شما هیچ درخواستی نمی کند، شاید گمان کنید اصلا کاری از پیش نمی برد! اما خود نت گارد یک فایروال شده و اکنون این شما هستید که تعیین می کنید کدام برنامه به اینترنت متصل شود.

نت گارد، لیست برنامه های شما را به صورت الفبایی نمایش می دهد. Wi-Fi و Data درست در کنار یکدیگر قرار دارند، می توانید از آن برای بهینه سازی مصرف در Wi-Fi نیز استفاده نمایید.

یکی از راه های جلوگیری از جاسوسی و هم اینترنت، قطع اتصال برنامه هایی چون Maps می باشد. زیرا هر گاه صفحه نمایش روشن (شاید هم خاموش) باشد، می تواند به مکان شما دسترسی داشته باشد. برای این کار بر روی پیکان به سمت پایین هر برنامه تپ کنید.

دیتا

قابلیت ممیز این برنامه امکان بلاک کردن کلی Wi-Fi یا Data نیز می باشد. می توانید دسترسی به اینترنت را هنگام روشن شدن صفحه بدهید.
این برنامه، اپ های پیشفرض را نشان نمی دهد اما می توانید آن ها را نیز به نمایش بگذارید.

دیتا

نصب این گونه برنامه ها برای مواردی که یک برنامه یا بازی نصب می کنید و نمی دانید کی و چگونه اتصال برقرار می کند، مفید می باشد.
البته این که کلا برنامه ها را محدود کنید، فکر جالبی نیست، جای خالی دادن به برخی برنامه ها مثل مرورگر ها خالی از لطف (لا اقل به خودتان!) نیست.


منبع:برسام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار