کد خبر: ۱۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 05
به نظر می‌رسد که دیگر نمی‌توان روی تاریخ‌ها و زمان‌بندی‌های اعلام شده از سوی ایلان ماسک حساب باز کرد زیرا برای چندمین بار، یک طرح شرکت‌های او با تاخیر روبرو شده و این بار تاریخ ارسال گردشگران به ماه از 2018 نیز عبور کرد.
به گزارش آی تابناک : هنگامی که چند سال پیش برای نخستین بار ایلان ماسک به یک الهه رسانه‌ای بدل شد، بسیاری از اخباری که او اعلام می‌کرد هیجان‌زده بودند. گردشگری فضایی برای عمومی، عرضه بهترین خودروهای الکتریکی جهان، ارسال موشک‌های متعدد به فضا، بازیافت و استفاده مجدد از موشک‌ها و ... تنها بخشی از موارد هیجان‌انگیزی بودند که ماسک به آن‌ها اشاره‌کرده بود.

بااین‌وجود یک مورد موجب شد تا به‌تدریج اعتماد عمومی به گفته‌های او از بین برود و آن مورد خاص و بسیار مهم، عدم تعهد به زمان‌بندی‌ها بود. ایلان ماسک بارها پروژه‌های خود را به تعویق انداخته و زمان‌بندی‌هایی که قول آن‌ها را داده بود را زیر پا گذاشت.

این مورد موجب شد که بسیاری از کسانی که در ابتدا به حمایت از او و شرکت‌هایش دست زده بودند، از او روی‌گردان شوند که یکی از مهم‌ترین نمونه‌های آن‌ها، استیو وزنیاک بود که پس از حمایت‌های شدید در ابتدای کار، سرانجام به‌جایی رسید که ماسک را دروغ‌گو خطاب کرده و گفت که نمی‌تواند به حرف‌های او اعتماد کند.

حال به نظر می‌رسد که این شرایط بدتر نیز خواهد شد. پروژه گردشگری فضایی که قرار بود تا در سال 2017 میلادی به سرانجام برسد، یک بار به تاخیر افتاده و به 2018 انتقال پیدا کرده بود ولی به نظر می‌رسد که این پروژه قرار نیست به این زودی رنگ واقعیت به خود بگیرد و ایلان ماسک اعلام کرده است که ارسال گردشگران به ماه در سال 2018 انجام نخواهد شد.

وال استریت ژورنال گزارش کرده است که پروژه یاد شده که قرار بود در انتهای سال 2018 انجام شود، به‌هیچ‌عنوان عملی نخواهد بود و مسلما با تاخیر انجام خواهد شد. در ابتدا قرار بود این پروژه در فوریه 2017 انجام شود ولی سفینه دراگون کرو که قرار بود میزبان این طرح باشد، هنوز مسافری را از زمین خارج نکرده است. به‌این‌ترتیب تاخیر این پروژه به بیش از 2 سال خواهد رسید.

سخنگوی تسلا یعنی جیمز گلیسون دراین‌باره می‌گوید: «اسپیس اکس همچنان برنامه ارسال پروازهای شخصی به اطراف ماه را دارد و استقبال مشتریان نیز رو به افزایش است. پروازهای فضایی شخصی شامل گردش به دور ماه، امکان رفتن به عمق فضا و حتی رفتن به اعماق منظومه شمسی می‌توانند اهداف بسیار بزرگی باشد و ما در حال کار بر روی پروژه‌هایی هستیم که می‌تواند انسان‌ها را به موجوداتی چند سیاره‌ای بدل سازد.»

جالب است که علیرغم این‌همه تاخیر، بازهم در روز جمعه، ایلان ماسک شرکت بوئینگ را به چالش دعوت کرده و مدعی شد که اسپیس اکس نخستین شرکتی است که انسان‌ها را به مریخ خواهد فرستاد.

منبع: Cnet
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار