تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 June 02
سخنگوی قوه قضاییه فعالیت در تلگرام را به نوعی جرم اعلام کرد. پیش از این نیز دبیر شورای عالی فضای مجازی استفاده از فیلترشکن را جرم اعلام کرده بود.

به گزارش آی تابناک : موضوعات مربوط به تلگرام و فیلترینگ تلگرام این روزها بسیار داغ است. همواره خبرهایی مختلف در مورد پیام رسان های داخلی و سایر پیام رسان ها به گوش می رسد اما تلگرام همچنان در صدر قرار دارد و هنوز هم برای کاربران بسیار محبوب است. این پیام رسان با وجود اینکه فیلتر شده اما باز هم توسط تعداد زیادی از کاربران ایرانی استفاده می شود.

کاربران برای کار با این پیام رسان به فیلترشکن نیاز دارند. افزایش استفاده از فیلترشکن باعث شد تا چند روز پیش دبیر شورای عالی فضای مجازی استفاده از فیلترشکن را جرم اعلام کند. اما موضوع جدید دیگری که باید بررسی شود این است که امروز سخنگوی قوه قضاییه نیز فعالیت در تلگرام را جرم اعلام کرد. به گفته وی فعالیت در تلگرام می تواند به نوعی جرم تبدیل شود.

فعالیت در تلگرام نیز جرم است!

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد که فعالیت در تلگرام می‌تواند تبدیل به جرم شود. وی فضای مجازی را یک خطر عظیم دانست و اعلام کرد که یا باید آن را رها نمود و یا در مقابل خسارت های آن عاقلانه رفتار کرد. وی اعلام نمود:

باید بتوان کاری کرد که از این ظرفیت به خوبی استفاده شود  و جلوی خطرات و فسادها و زیان هایی که برای کشور دارد را گرفت. اگر واقعا ما از ۵ یا ۱۰  سال پیش  اقدام کرده بودیم، حتما امروز می توانستیم یک پیام رسان داخلی داشته باشیم و یا اینکه از پیام رسان ها و شبکه های خارجی هم استفاده کنیم اما بتوانیم جلوی مفاسدشان را بگیریم.

آیا خروج خبرنگاران از تلگرام واجب است؟

معاون اول قضاییه کشور در پاسخ به این سوال اعلام کرد که براساس بخشنامه‌ای که از طرف معاون اول رییس جمهوری صادر شده، محدودیت‌هایی اعلام شده که در مواردی هم می‌تواند تبدیل به جرم شود. به گفته وی اگر افراد خلاف مقررات عمل کنند مرتکب جرم شده اند.

وی در ادامه صحبت هایش در مورد فعالیت در تلگرام اضافه کرد که تعداد کمی از افراد از تلگرام استفاده می کنند و لازم است این تعداد کم نیز از خطرات موجود آگاه شوند. وی تاکید کرد که وزارت ارتباطات و مسول ذی ربط باید اقدامات لازم را انجام دهند تا این اتفاق رخ ندهد.

وی همچنین اشاره کرد که پیام رسان های داخلی نیز باید تقویت شوند تا بتوانند به خوبی به مردم سرویس بدهند. وی از کسانی که با تلگرام کسب درآمد و تجارت می کنند خواست تا برای دسترسی سریع و ارزان همه تجارت خود را به در پیام‌رسان‌های داخلی انتقال دهند.

 



منبع : تکراتو 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار