کد خبر: ۱۷۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 31
شرکت هیوندای اعلام کرده است که مدل آیونیک سال ۲۰۱۹ این شرکت قرار است تا به بالاترین سطح از تجهیزات امنیتی مجهز باشد و یک خودروی سبز منحصربه‌فرد خواهد بود.
به گزارش آی تابناک : شرکت‌های خودروسازی در طول دو یا سه سال اخیر به‌شدت به‌سوی سبزتر کردن محصولات خود گرایش نشان داده‌اند و خودروهایی که می‌توانند با کمترین میزان آسیب برای طبیعت به حرکت ادامه بدهند، به یک رویکرد محبوب در میان خریداران و سازندگان خودرو تبدیل شده‌اند.

در این میان شرکت هیوندای با عرضه محصولاتی مختلف در این رده، یکی از موفق‌ترین برندهای بازار بوده است. رد این میان قرار است تا مدت جدید هیوندای آیونیک که در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، دارای بالاترین استانداردهای کیفی از نظر آلایندگی بوده و از نظر امنیتی نیز در سطحی شگفت‌انگیز قرار داشته باشد.

این خودرو در دو مدل هیبریدی و الکتریکی عرضه می‌شود و هر دو مدل از ساختار امنیتی یکسانی برخوردار خواهند بود. این ساختار امنیتی شامل مواردی مانند ترمز خودکار پیش از تصادف،  کروز کنترل سازگار با شرایط جاده، دستیار هوشمند برای عدم تغییر مسیر خودرو و چندین و چند قابلیت دیگر هستند.

البته تمامی امکانات هوشمند تعاملی داخلی خودرو با کمک دستورات صوتی قابل‌کنترل هستند و تمامی خدمات آن‌ها به‌صورت ابری ارائه می‌شود تا بار اضافه‌ای برای خودرو به همراه نداشته باشد. همچنین در مدل الکتریکی نیز این سیستم امنیتی به کنترل وضعیت باتری پرداخته و وضعیت آن را به‌صورت منظم به راننده گزارش می‌دهد.

اطلاعات خودرو حتی وقتی که راننده در آن حضور ندارد نیز قابل مشاهده است و یک نرم‌افزار تلفن همراه به‌عنوان رابط کاربری بین راننده و خدمات خودرو در نظر گرفته‌شده است. هیوندای آیونیک مدل ۲۰۱۹ قرار است تا با یک موتور ۱٫۶ لیتری (مدل هیبریدی) عرضه شود که مصرف سوخت فسیلی آن اندکی بیش از ۴ لیتر در هر صد کیلومتر است که این مقدار درحرکت در بزرگراه‌ها به زیر ۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین در وضعیت عملکرد الکتریکی نیز موتور این دستگاه به یک باتری ۸٫۹ کیلووات ساعتی مجهز است که می‌تواند ۴۶ کیلومتر را طی کند.

مدل تمام الکتریکی به یک باتری ۲۸ کیلووات ساعتی مجهز است که می‌تواند مسافتی نزدیک به ۲۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ به حرکت ادامه بدهد که این امر می‌تواند رقم مناسبی برای خودرویی در این رده به‌حساب بیاید. از سوی دیگر مدل الکتریکی این خودرو  نیز در دو نوع مختلف عرضه خواهد شد که تنها نوع دریافت ورودی آن‌ها باهم متفاوت هستند. شایان‌ذکر است که هر سه مدل یادشده در تابستان سال جاری روانه بازار عرضه کندگان خواهند شد.





منبع : CNET
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار