کد خبر: ۱۷۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۹ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 30
همانطور که در اوایل هفته اعلام کرده بودیم، HMD Global شب گذشته از سه گوشی هوشمند جدید خود رونمایی کرد. نوکیا 2.1، نوکیا 3.1 و نوکیا 5.1 سه گوشی جدیدی هستند که به خانواده گوشی های مقرون به صرفه کمپانی HMD اضافه شدند. گوشی زیبای نوکیا 5.1 گرانقیمت ترین در این لیست سه گانه است که در ادامه این مطلب با هم نگاهی خواهیم انداخت به مشخصاتش. با ما همراه باشید.

به گزارش آی تابناک : نوکیا 5.1 علاوه بر اینکه قیمت بالاتری در مقایسه با دو گوشی دیگر دارد، دارای صفحه نمایش بزرگتری نیز می باشد. این گوشی دارای یک نمایشگر 5.5 اینچی Full HD با نسبت ابعاد 18:9 می باشد که با شیشه خمیده گوریلا گلس در برابر خراش ها محافظت می شود. همچنین یک لایه الیفوبیک (چربی گریز) وظیفه حفاظت از حسگر اثر انگشت این گوشی را بر عهده دارد. در پشت این صفحه نمایش چیپ ست 2.0 گیگاهرتزی Helio P18 مدیاتک با هشت هسته پردازشی قرار گرفته که بسته به انتخاب شما با 2 یا 3 گیگابایت حافظه رم همراه خواهد شد. HMD مدعی است که این ساختار قادر به ارائه عملکردی 40 درصد بالاتر از نسل قبلی خود است و این موضوع احتمالاً کاربران گوشی نوکیا 5 را به ارتقایی گوشی هایشان تشویق می کند.

میزان حافظه داخلی که برای نوکیا 5.1 در نظر گرفته شده است 16 و 32 گیگابایت می باشد که با وجود شیار کارت حافظه micrSD این فضا تا 128 گیگابایت قابل افزایش خواهد بود. باتری گوشی جدید نوکیا 2990 میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد اما هنوز جزئیاتی در خصوص عمر باتری منتشر نشده است. در قاب پشتی گوشی نوکیا 5.1 یک دوربین 16 مگاپیکسلی با فوکس خودکار تشخیص فاز و فلش LED dual-tone جای گرفته است، در حالیکه دوربین سلفی تعبیه شده در قاب جلو، 8 مگاپیکسلی است و مانند گوشی های سابق نوکیا قابلیت فیلمبرداری و عکس برداری همزمان با دوربین عقب را دارد.

گوشی نوکیا 5.1 در سه رنگ عرضه خواهد شد: مسی، آبی و مشکی. این گوشی با دو میزان حافظه رم و فضای ذخیره سازی به بازار می آید. نسخه های 2+16 گیگابایتی و 3+32 گیگابایتی این گوشی با اندروید خام از اوایل ماه جولای (اواسط تیر) و با قیمت تقریبی 189 یورو (218 دلار) در بازار جهانی عرضه می شود.  





منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار