کد خبر: ۱۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 27
گزارش‌ها نشان می‌دهند که Guvera سال گذشته تقریبا تمام سرمایه‌گذاران اصلی و پشتیبانان مالی خود را از دست داده بود. این کمپانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد تا پیش از تعطیلی موفق به جذب سرمایه‌ای ۱۸۵ میلیون دلاری شده بود.
به گزارش آی تابناک : کمپانی بزرگ استرالیایی که رویای رقابت با بزرگان صنعت موسیقی در بخش پخش آنلاین را در سر می‌پروراند در نهایت تعطیل شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که Guvera سال گذشته تقریبا تمام سرمایه‌گذاران اصلی و پشتیبانان مالی خود را از دست داده بود. این کمپانی که در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شد تا پیش از تعطیلی موفق به جذب سرمایه‌ای ۱۸۵ میلیون دلاری شده بود.

سال گذشته Guvera با بحرانی مالی روبرو شد. سرمایه ۱۰۰ میلیون دلاری این کمپانی که در بازار سهام عمومی استرالیا عرضه شده بود از سوی مراجع قضایی این کشور مسدود شد. تصمیمی که زنگ خطر را برای بزرگ‌ترین سرویس پخش آنلاین موسیقی در استرالیا به صدا درآورد.

عرضه اولیه سهام Guvera با انتقادات زیادی روبرو شد. انتقاداتی که در نهایت مدیران این کمپانی را ناچار به اصلاح کرد. نسخه بعدی، یعنی تلاش دوباره این شرکت برای عرضه سهام در بازار بورس استرالیا با ۴۵ اضلاحیه صورت گرفت. بر اساس گزارش‌های منتشر شده Guvera، در سال مالی ۲۰۱۶ رقمی معادل ۸۱ میلیون دلار از دست داده است. در حالی که در همین سال کمپانی پخش آنلاین موسیقی در استرالیا تنها ۱.۲ میلیون دلار درآمد داشته است.

نوای آسیایی
Guvera سرویس پخش آنلاین موسیقی در استرالیا بود که در زمینه سرگرمی‌های گوناگون فعالیت می‌کرد. پخش موسیقی از سوی این کمپانی برای شنوندگان و علاقه‌مندان رایگان بود. از همین رو مدیران این کمپانی افق‌های وسیع و‌ آینده‌ای درخشان برای خود تصور می‌کردند.

Guvera کار خود را با سرمایه‌گذار خصوصی در استرالیا آغاز کرد. رقمی که بنیانگذاران این کمپانی در آغاز از آن صحبت می‌کردند عددی معادل ۵۰ میلیون دلار بود. پس از گسترده شدن فعالیت‌های کمپانی، کم‌کم تعداد سرمایه‌گذاران به ۱۰۰ نفر (اعم از حقیقی و حقوقی) رسید. این سرمایه‌گذاران عمدتا از شرکت‌های حسابداری و خدمات مالی بودند و کمترین ارتباط را با هنر و ضنعت موسیقی داشتند.


دو سال پس از آنکه Guvera در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد، این کمپانی نسخه آزمایشی خدمات خود را برای استفاده عمومی عرضه کرد. فوریه و مارس سال ۲۰۱۰ زمان عرضه نسخه آزمایشی این سرویس بود. این سرویس در آغاز تنها از طریق دریافت دعوتنامه فعال می‌شد. اما پس از مدتی تمام امکانات آن برای کاربران علاقه‌کند به موسیقی که تمایل داشتند به صورت آنلاین به موزیک انتخابی‌شان گوش دهند باز شد.

Guvera پس از آنکه به صورت رسمی از اپلیکیشن و خدمات خود نیز رونمایی کرد موفق شد دستاوردهایی نیز به دست آورد که از آن جمله می‌توان به سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. در آن سال این کمپانی موفق شد جایزه طلای جشنواره طراحی اپلیکیشن آسیا را به خود اختصاص دهد. یک سال بعد نیز Guvera جایزه بین‌المللی طراحی اپلیکیشن را به دست آورد.

این کمپانی تنها در ۵ بازار مشخص خدمات خود را عرضه می‌کرد. استرالیا، هندوستان، عربستان سعودی، اندونزی و امارات عربی متحده از جمله بازارهای اصلی این کمپانی بودند. با این حال پس از فعالیت کمتر از یک دهه‌ای به واسطه فعالیت‌های متنوع مالی نتوانست به عنوان استارت‌آپی موفق در میدان باقی بماند.





منبع : تجارت نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار