کد خبر: ۱۶۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 26
آمریکا به توافقی برای برداشتن تحریم ها علیه کمپانی چینی ZTE دست می یابد. این موضوع را تیم مدیریتی دونالد ترامپ اعلام کرده است.

به گزارش آی تابناک : ZTE از ماه ها قبل به علت دور زدن تحریم های آمریکا و  به بهانه عدم تبعیت ZTE از توافقنامه های قبلی و بنا بر دستور وزارت بازرگانی آمریکا از داد و ستد با کمپانی های آمریکایی منع شده بود. با این حال این شرکت تقاضای تعلیق تحریم ها را به این وزارت خانه ارائه داد و حتی دونالد ترامپ نیز تلاش کرده بود این تحریم ها را رفع کند.

در هفته قبل وال استریت ژورنال گزارش کرد که آمریکا و چین در زمینه تحریم های اعمال شده علیه ZTE به توافق رسیده اند. بر اساس این گزارش اعلام شده بود که تحریم هایی که این کمپانی را تا سال 2025 از دریافت محصولات صادراتی آمریکا منع می کرد، برداشته خواهد شد، ولی این شرکت باید تغییرات عمده ای را در مدیریت خود اعمال کند و در عین حال جریمه های بیشتری را بپردازد. البته چندی بعد دونالد ترامپ بخشی از گزارش وال استریت ژورنال را نفی کرد.

تحریم های مورد بحث ZTE را از دریافت محصولات سخت افزاری و نیز نرم افزار ها از کمپانی های آمریکایی منع می کرد. بر اساس توافق اخیر، ZTE می پذیرد که جریمه ای را بپردازد و تغییراتی را در تیم مدیریتی خود اعمال کند. همچنین مأمورانی از آمریکا برای نظارت بر استانداردهای تطبیقی در کمپانی چینی مستقر خواهند شد.

کمپانی ZTE چهارمین برند بزرگ عرضه کننده گوشی های هوشمند در آمریکا است و محدودیت های اعمال شده پیشین موجب شده بود این کمپانی  فعالیت های تولید خود را معلق کند و حتی در این باره خبرگزاری بلومبرگ گزارش کرده بود که این کمپانی تولید کننده گوشی های هوشمند انتظار دارد ضرری 3.1 میلیارد دلاری را متحمل شود. همچنین اخیراً گفته شده بود که اکثریت 75 هزار کارمند کمپانی، کاری برای انجام دادن در شرکت ندارند.




منبع : یاهو ، فون آرنا ، سی ان بی سی 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار