کد خبر: ۱۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 26
دانشمندان به‌تازگی برای نشان دادن قدرت سیستم های نانو روباتیک اقدام به طراحی و ساختن یک خانه بسیار کوچک در ابعاد میکرومتر کرده اند.
به گزارش آی تابناک : معمولا تفسیر ما از خانه جایی است که یک موجود زنده با ساختار بدنی پیچیده امکان زیستن در آن را داشته باشد. با این وجود دانشمندان به هیچ عنوان به تفکرات عمومی بسنده نمی‌کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلی پیشرفت علم است. در همین راستا نیز دانشمندان به‌تازگی کوچک‌ترین خانه ساخته شده توسط بشر را تولید کرده اند.

این خانه که با نام میکرو خانه نام گرفته است، تمامی المان های یک خانه مانند سقف، پنجره و دیوار را دارا است ولی با این تفاوت که ابعاد آن از تمامی چیزهایی که فکر آن را کرده‌ایم کوچک‌تر است. این خانه در یک زمین به مساحت 300 در 300 میکرومتر ساخته شده است که رسما آن را به کوچک ترین خانه جهان تبدیل می‌کند.

این خانه ارتفاعی 20 میکرومتری دارد. برای اینکه درک کنید که یک میکرومتر چقدر کوچک است باید بدانید که هر میکرومتر، 0.001 میلیمتر است و همین موضوع نیز نشان می دهد که این خانه تا چه اندازه کوچک است. یک مثال دیگر ابعادی برای این خانه را می‌توان ابعاد گرد وغبار دانست. دانه های گردو غبار معمولا اندازه‌ای نزدیک به 3 میکرومتر دارند.

این خانه عجیب در انستیتوی بسانکن در فرانسه ساخته شده است و ساخت آن توسط یک روبات ویژه انجام شده است که از محفظه مکش و خلاء برای شکل دادن این ساختار استفاده شده است. پلتفرم سازنده این سیستم با نام میو روباتکس (μRobotex) شناخته می‌شود و خانه یاد شده در حقیقت تنها برای نمایش داده قدرت این دستگاه، ساخته شده است.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که قابلیت‌های فراوانی از دسته فناوریهای معماری نانو در جهان ساخته شوند که می‌توانند محدوده‌ای وسیع از کاربری را داشته و در صنایع مختلفی به کار گرفته شوند.




منبع : سی نت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار