کد خبر: ۱۶۹۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۷ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 25
اندی روبین، مخترع اندروید، روزهای بدی را سپری می‌کند و حالا تصمیم گرفته است تا ضمن لغو توسعه دومین گوشی هوشمند، کل کمپانی را بفروشد.
به گزارش آی تابناک : با لغو توسعه دومین گوشی اسنشال و خروج مدیران ارشد از این کمپانی، روبین تصمیم به فروش کل کمپانی گرفته است و دست‌کم در حال مذاکره با یک خریدار نیز هست.

کمپانی اسنشال بخش از بیزینس بزرگ‌تری به نام Playground Global است که تاکنون مبلغ 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری از آمازون، تنسنت چین و «رِدپوینت ونچرز» دریافت کرده است.

موسسه مالی Equidate سال گذشته ارزش کمپانی اسنشال را 900 میلیون تا 1 میلیارد دلار برآورد کرد.

 کمپانی اسنشال همچنین از فاکسکان به‌عنوان شریک در ساخت بهره برده و کمپانی Sprint Corp نیز که به دنبال یک گوشی برای کاربران خود است، دنبال اسنشال بوده است.

استارتاپی که اندی روبین توسعه داد با 100 میلیون دلار گوشی معروف اسنشال را اوت سال گذشته با تأخیر زیاد راهی بازار کرد. روبین 55 ساله که به مدت 20 سال در صنعت موبایل فعالیت دارد سال 2014 کمپانی Playground را تأسیس کرده و گوگل را ترک کرد. (اندروید را توسعه داده و به گوگل داد)

وی به همراه تیمی از مهندسان نخبه تفکرات جدیدی پیاده‌سازی کرد تا اینکه قول داد گوشی متفاوتی را راهی بازار کند. هم‌زمان محصول دوربین موبایل و نیز ابزار خانه هوشمند را نیز توسعه داد که امروز برخی از مهندسان این کمپانی توسط گوگل و اپل استخدام‌شده‌اند.

اما گوشی اسنشال که شبیه آیفون ایکس است، به‌عنوان گوشی اندرویدی جدید به قیمت 600 دلار راهی بازار شد اما مشکلات سخت‌افزاری در نمایشگر، هنگ کردن گوشی و ... باعث شد تا فقط 20 هزار نفر این گوشی را بخرند و سپس با ارزان کردن گوشی، روبین توانست 150 هزار گوشی دیگر بفروشد.

ادامه بحران در کمپانی باعث شد تا «برایان والاس»، قائم‌مقام بازاریابی و «جو تیت»، رئیس بخش سخت‌افزار این کمپانی را ترک کنند و آنچه از بخش موبایل مانده، به‌اضافه بخش ابزار خانه هوشمند و دوربین و ثبت اختراعات مربوطه؛ همگی به فروش گذاشته‌شود و این شاید پایانی بر رؤیاهای اندی روبین باشد که روزی اندروید را اختراع کرد اما نتوانست به‌طور مستقل برای خود بیزینس خوبی دست و پا کند.




منبع : خبرانلاین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار