کد خبر: ۱۶۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 25
از موبایل های اقتصادی و ارزان قیمت انتظار نمی رود که در زمینه طراحی و کیفیت ساخت حرفی برای گفتن داشته باشد؛ حداقل تا چند ماه قبل که اینطور بود. اولین چیزی که برای خریداران این رده اهمیت دارد، قیمت نهایی دستگاه است که آن هم هرچه کمتر، بهتر. به همین دلیل شرکت های سازنده هم معمولاً تلاش زیادی برای تغییر این وضعیت نمی کنند.

به گزارش آی تابناک : این روند طی یکی-دو سال اخیر تغییر کرده و تولید کنندگان مطرح تلفن همراه تصمیم گرفته اند موبایل هایی بسازند که اندکی بالاتر از رده قیمتی شان به نظر برسند. حالا نه اینکه فقط به فکر قشر متوسط به پایین جامعه باشند، بلکه با این راهکار بتوانند محصولاتشان را چند ده دلاری هم گران تر به فروش برسانند. ساده ترین راه برای اجرای این نقشه در سال گذشته میلادی و امسال هم کاهش حاشیه اطراف نمایشگر و تعبیه پنل های کشیده با نسبت تصویر (سابقاً) نامعمول 18:9 است.

هواوی یکی از اولین شرکت هاییست که کاهش حاشیه نمایشگر را به شکل انبوه در موبایل هایش پیاده کرد. البته ال جی را باید پیشگام این عرصه نامید که Q6 را با نسبت بالای نمایشگر به بدنه معرفی کرد، ولی هواوی این روند را در تمام رده ها فراگیر نمود، به طوری که در حال حاضر به جز چند گوشی از هواوی و آنر، معدود دستگاه هایی با حاشیه اندک و قیمت زیر 2 میلیون تومان را در بازار می بینیم.

همه اینها را گفتیم تا برسیم به جدیدترین موبایل ارزان قیمت از غول تکنولوژی چین، یعنی هواوی Y7 پرایم 2018 که به خوبی با آن آشنا هستید. Y7 پرایم 2018 اولین مدل از سری Y هواوی است که به نمایشگر فول ویو مجهز می شود و به همین دلیل، تفاوت آشکاری با نسل قبلش دارد. نسبت نمایشگر به بدنه در این موبایل به 76.3 درصد می رسد که به مراتب بهتر از نسل قبل (71.1 درصد) است و در این رده قیمتی تقریباً رقیبی را پیش روی خود نمی بیند، اما هنوز اختلاف قابل توجهی با پرچمداران قبلی هواوی مانند میت 10 (80.9 درصد) دارد.

کاهش حاشیه اطراف صفحه باعث شده تا هواوی بتواند صفحه نمایش 6 اینچی را در ابعادی تقریباً شبیه نسل قبل جای دهد. هواوی می گوید نمایشگر Y7 پرایم 2018 در مقایسه با موبایل استاندارد 5.5 اینچی می تواند 12.5 درصد محتوای بیشتری را به تصویر بکشد. البته این عدد از تقسیم تعداد کل پیکسل ها در رزولوشن اچ دی پلاس (720×1440 پیکسل) بر اچ دی (720×1280 پیکسل) به دست می آید و ارتباطی به مساحت یا ابعاد نمایشگر ندارد.

هواوی در مورد طراحی این گوشی چه می گوید؟

به گفته هواوی، مهندسان طراحی در این شرکت با چالش های بزرگی برای جا دادن صفحه 6 اینچی درون ابعاد جمع جور یک موبایل استاندارد 5.5 اینچی روبرو بودند اما پس از تلاش فراوان و آزمون های متعدد، بالاخره به بهترین نتیجه برای محل قرار گرفتن اجزای مختلف این گوشی رسیدند. البته از آنجا که قبلاً موبایل های 6 اینچی دیگری از هواوی را با صفحه فول ویو دیده ایم (مثلاً میت 10 لایت یا آنر 7X) شاید به این همه تلاش هم نیازی نبود.

به هر حال، تلاش های مهندسین هواوی به نتیجه رسیده و حالا شاهد یک موبایل نسبتاً باریک با آنتن های مخفی هستیم. شیشه 2.5D روی نمایشگر و خمیدگی لبه های پشتی باعث شده تا Y7 پرایم 2018 علی رغم ابعاد بزرگش به راحتی در دست قرار بگیرد. فریم میانی دستگاه هم با فناوری NCVM پوشش داده شده تا ظاهری شبیه به استیل براق را به وجود بیاورد. این پوشش مقاومت بسیار خوبی هم دارد و طی چند روز استفاده مداوم ما، هنوز اثری از خط و خش روی آن دیده نمی شود.

یکی دیگر از نقاط قوت در طراحی و ساخت Y7 پرایم 2018 استفاده از فرایند برش بسیار دقیق CNC است که با حداکثر خطای 0.1 میلیمتری تمام قطعات را به خوبی کنار هم قرار داده است و شاهد هیچگونه ناهمخوانی در بدنه این گوشی نیستیم.

هواوی با استفاده از روش رنگ آمیزی IMT ظاهری براق و صیقلی شبیه شیشه را در پشت Y7 پرایم 2018 ایجاد کرده، ضمن اینکه مقاومت آن در برابر خط و خش را نیز افزایش داده. البته این ویژگی فقط محدود به مدل آبی است و از آنجا که ما رنگ طلایی این گوشی را در اختیار داریم، نمی توانیم در مورد نتیجه این تلاش هواوی نظر بدهیم.

در مورد طراحی پشت Y7 پرایم 2018 در مدل های مشکی و طلایی نکته خاصی به چشم نمی خورد، جز اینکه پنل پلاستیکی دستگاه کیفیت بسیار خوبی دارد و با دقت مثال زدنی با فریم اصلی چفت شده است. ماژول دوربین دوگانه به همراه فلاش LED با کمی بیرون زدگی در گوشه بالای دستگاه دیده می شود، حسگر اثر انگشت در میانه دستگاه خودنمایی می کند و لوگوی هواوی هم پایین آن قرار گرفته که با توجه به برجستگی محسوس، حتماً به مرور زمان محو خواهد شد.

در مجموع طراحی Y7 پرایم 2018 به عنوان یک موبایل ارزان قیمت واقعاً راضی کننده است. نمایشگر فول ویو با حاشیه اندک برای اولین بار به سری Y هواوی آمده تا یک موبایل شش اینچی را در ابعاد و وزن مناسب در اختیار داشته باشیم. فریم براق دور دستگاه هم به زیبایی های این گوشی اضافه می کند.

با این حال باید به برخی تصمیمات عجیب هواوی نیز اشاره کنیم، مثلاً کاهش ضخامت دستگاه به کاهش قابل توجه ظرفیت باتری نسبت به نسل قبل و همچنین بیرون زدگی دوربین منجر شده، در حالی که در این بازه قیمتی معمولاً شارژدهی باتری اهمیت بسیار زیادی برای کاربران دارد. همچنین تفاوت آشکار و زیباتر بودن مدل آبی رنگ Y7 پرایم 2018 در مقایسه با دو رنگ دیگر (طلایی و مشکی) هم نکته ایست که باید در زمان خرید این گوشی مد نظر داشته باشید.





منبع : آی سی تی نیوز 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار