کد خبر: ۱۶۹۳۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 24
حدود یک دهه‌ است که کارآفرینان بسیار زیادی که به واسطه ارز دیجیتال ثروت مند شدند دنبال ایجاد یک آرمانشهر در پورتوریکو هستند. جامعه ای که افراد آن مهارت فراوانی در ارز دیجیتال دارند و می توانند بدون پرداخت مالیات بر مبنا ارز دیجیتال زندگی کنند.

به گزارش آی تابناک : بسیاری از کارآفرینان به‌واسطه ارزهای مجازی توانسته‌اند ثروت‌ میلیارد دلاری پیدا کنند که ازاین‌رو، برای ادامه زندگی تصمیم گرفته‌اند تمامی دارایی‌های خود اعم از ماشین و خانه‌هایشان را به فروش برسانند تا با ثروتی بیشتر به پورتوریکو بروند و در جزایر آن، جامعه‌ای بسازند که به‌راحتی و بدون نیاز به پرداخت مالیات به دولت آمریکا، بتوانند از بهترین امکانات استفاده کنند.

در مورد تشکیل جامعه‌ای صحبت می‌کنیم که قرار است آرمان‌شهری برای افراد حرفه‌ای در زمینه ارز دیجیتال باشد. حدود یک دهه‌ است که کارآفرینان بسیار زیادی در آمریکا به دنبال تشکیل یک جامعه‌ی جدید هستند. در ماه سپتامبر گذشته بعد از طوفان ماریا، زیرساخت‌های اصلی پورتوریکو آسیب دید و تقریباً در همان زمان بود که ارزش ارزهای مجازی رشد بسیار زیادی پیدا کرد و باعث شد این افراد فرصت‌طلب رؤیای ایجاد یک جامعه آرمانی را جدی‌تر از گذشته دنبال کنند.

بیشتر این افراد، مرد هستند و برای دارایی‌های هنگفتشان برنامه‌ریزی دقیقی دارند. این افراد قصد دارند در پورتوریکوی بحران‌زده، آرمان‌شهری با ارز دیجیتال بسازند. در حال حاضر این شهر پورتوپیا نامیده می‌شود که در زبان لاتین به معنای «زمین‌ بازی ابدی پسران» است؛ اما با توجه به رویکرد عدم جنسیت‌گرایی جوامع، در آینده به Sol تغییر نام خواهد داد. پول در این شهر کاملاً مجازی است و تمامی قراردادها به‌صورت علنی ذخیره می‌شود. یکی از اهدافی که این افراد در سر دارند، نشان دادن قابلیت‌های بلاک چین در امور روزمره برای مدیریت یک شهر است. پورتوپیا می‌تواند اولین نمونه از شهری کاملاً مدرن باشد.

آرمان شهر ارز های مجازی

آرمان‌شهر پورتوپیا که می‌تواند بهشتی روی زمین باشد، در منطقه‌ی کارائیب واقع است و به‌زودی در آن فرودگاه و مراکز خدماتی توسط سرمایه‌گذاران ساخته خواهد شد. شاید شنیدن اولین بانک ارز دیجیتال برای شما عجیب باشد؛ اما مذاکره با مقامات مربوط در منطقه پورتوریکو برای راه‌اندازی این بانک شروع‌ شده است.

بنیان‌گذار وب‌سایت Cnet که تصمیم دارد با راه‌اندازی شرکتی بر محور بلاک‌چین به این منطقه نقل‌ مکان کند، با اشاره به طوفان ماریا می‌گوید:

آنچه در این منطقه شاهدش بودیم، طوفانی تمام‌عیار است؛ اما در درازمدت مزایایی برای مردم پورتوریکو دارد که متوجه آن خواهند شد.

در پورتوریکو، هیچ شخص حقیقی موظف به پرداخت مالیات نیست. با حفظ شهروندی آمریکا، دولت محلی پورتوریکو از مالکان ارزهای مجازی استقبال می‌کند. کنفرانسی با نام پورتو کریپتو در ماه‌های گذشته برگزار شد و شاهد سخنرانی دولتمردان این منطقه بودیم. یکی از نمایندگان منطقه در این کنفرانس گفت:

بعد از طوفان، انتظار داشتیم بسیاری از افرادی که به دلیل فرار مالیاتی به این منطقه آمده‌اند، دوباره مهاجرت کنند؛ اما اکنون شاهد این هستیم که جمعیت این قسمت در حال افزایش است. جمعیت در هر ثانیه در حال زیاد شدن است و دارندگان پول‌های مجازی به‌صورت عجیبی به این منطقه هجوم آورده‌اند.

در حال حاضر اهالی پورتوپیا محل مناسبی برای راه‌اندازی امکاناتی که مد نظر دارند، پیدا نکرده‌اند و ازاین‌رو، در «صومعه» ساکن شده‌اند. صومعه هتلی به مساحت ۱۸۰۰ متر مربع است که فعلاً به‌عنوان اصلی‌ترین پایگاه شناخته می‌شود.

آرمان شهر ارز های مجازی

اریکا مدینا، رئیس توسعه کسب و کار سازمان اقتصاد و تجارت پورتوریکو در صحبت‌های اخیر خود گفت:

کسب‌وکار مبتنی بر ارز دیجیتال از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است و ما از آن‌ به‌شدت استقبال می‌کنیم. در حال راه‌اندازی کمپینی هستیم تا مهاجران در منطقه از امکانات خوبی برخوردار شوند.



















منبع : زومیت 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار