تاریخ انتشار: ۱۶:۰۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - 2018 May 23
بسیاری از نرم افزارهای مخرب و باج افزارها تلاش می کنند تا از طریق مرورگر ها به سیستم آسیب برسانند. به همین دلیل اسکنری با عنوان Cleanup در مرورگر کروم ارائه شده است که به اسکن برنامه ها می پردازد تا از دسترسی و نفوذ بدافزارها جلوگیری کند.

به گزارش آی تابناک : در نتیجه لازم است تا برای امنیت بیشتر آن را فعال نماییم و از امکانات این مرورگر بهره مند شویم. در ادامه نحوه ی دسترسی به این اسکنر را آموزش خواهیم داد.

برای دسترسی به این قابلیت کاربردی لازم است تا عبارت chrome://settings/cleanup را در نوار آدرس وارد نمایید و یا وارد Settings شوید، Reset and Clean up را انتخاب نمایید و سپس با کلیک بر روی Clean up computer برنامه های مخرب را حذف نمایید. این اسکنر بر روی بدافزارهای مخربی که بر مرورگر کروم تاثیر می گذارند تمرکز دارد و به سرعت این بدافزارها را شناسایی خواهد کرد. این قابلیت هم اکنون در نسخه ی ویندوز مرورگر کروم در دسترس کاربران قرار دارد.

این اسکنر با کمک کمپانی امنیتی ESET در کروم راه اندازی شد و در اکتبر 2017 در اختیار کاربران قرار گرفت. اسکنر کروم تاکنون بسیاری از بدافزارها را شناسایی کرده و در حذف بسیاری از نرم افزارهای مخرب نقش داشته است. در نتیجه بهره گیری از این قابلیت تاثیر زیادی در امنیت اطلاعات شما خواهد داشد. البته لازم به ذکر است که این اسکنر یک آنتی ویروس نیست و تنها به شناسایی و حذف نرم افزارهای ناخواسته خواهد پرداخت. در نتیجه برای افزایش امنیت مرورگر خود می توانید از این اسکنر در مرورگر کروم بهره مند شوید.




منبع : سخت افزار 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
فیلم
جدیدترین اخبار